حجت الاسلام مصلحی:

مقایسه ماجرای امام حسن(ع) و مذاکرات هسته ای کار درستی نیست

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: متاسفانه در بحث مذاکرات، عده‌ای با استناد به ماجرای صلح امام حسن (ع) به آن می‌پردازند که این دو اصلا با هم قابل قیاس نیست.
کد خبر: ۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ - 07July 2015

مقایسه ماجرای امام حسن(ع) و مذاکرات هسته ای کار درستی نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در آیین مناجات شب قدر و سوگواری امیر المومنین علی (علیه السلام) در شهرستان تاکستان استان قزوین گفت:ما باید از تاریخ امیر المومنین باید درس بگیریم، عبرت بگیریم و این درس عبرت باید در زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد و خودش را نشان بدهد.

وی در ادامه با تشریح نقش امیر المومنین در شب لیلة المبیت گفت: صهیونیستی که امروز ما بعنوان صعیونیست سرمایه داری مقابل دنیای اسلام ایستاده است و بشریت می بینمش در طول تاریخ جود داشته و خداوند در قرآن به ابعاد مختلف این قوم پرداخته که آنها به زندگی بشر لطمه زده اند.

وی در ادامه به زوایای مختلف جنگ نرم پرداخت و گفت: جنگ نرم یعنی وقتی در همچین شبی حضرت علی (علیه السلام) در محراب مسجد کوفه بر سر مبارکشان ضربه شمشیر خورد عده ای گفتند؛ مگر علی نماز هم می خواند؟

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: متاسفانه در بحث مذاکرات عده ای با استناد با ماجرای صلح امام حسن (علیه السلام) به آن می پردازند که این دو اصلا با هم قابل قیاس نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در جمع کارگزاران نظام فرمودند که مذاکرات در دولت دهم، زمانی که یکی از محترمین کشورهای همسایه آمد و واسطه شد که امریکا خواهش کرده با او راجع به مسئله هسته ای مذاکره کنید و امریکا شما را به عنوان یک کشور هسته ای قبول دارد آغاز شده است نه امروز و در دولت یازدهم.

مصلحی در ادامه گفت: ما به دنیا اعلام کردیم برای درمان بیماران سرطانی و... به اورانیوم 20 درصد نیاز داریم و آنها آن را به ما نمی دادند و گفتند هر آنچه غنی کرده اید تحویل ما بدهید که در حین همین مذاکرات شهید احمدی روشن اعلام کرد 20 درصد را خودمان ساخته ایم و آماده است. اوباما نیز به کنگره رفت و گفت ایران زیر بار فشار و تحریم تسلیم نمی شود بگذارید با ایران مذاکره کنیم تا حرکت هسته ای آنها را متوقف کنیم.

وی در پایان گفت: حضرت آقا بارها فرمودنده اند که ما به غربیها و امریکا اعتماد نداریم و به این مذاکرات خوشبین نیستیم چرا که امریکا جز به ضربه زدن به کشور ما به چیز دیگری فکر نمی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها