مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

خدمات اقتصادی و فرهنگی در کنگره شهدای استان اردبیل ارائه شود

سردار «حق‌طلب» با اشاره به این‌که انتظار داریم خدمات اقتصادی و فرهنگی سرلوحه کار برگزارکنندگان کنگره شهدای استان اردبیل قرار گیرد، به خدمات اقتصادی و فرهنگی در کنگره شهدای استان یزد اشاره کرد و گفت: قطعاً در استان اردبیل نیز شاهد چنین اقدامات و ابتکارات ارزشمندی در تجلیل و پاسداشت از شهدا خواهیم بود.
کد خبر: ۴۹۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ - 09December 2021

خدمات اقتصادی و فرهنگی سرلوحه کار برگزارکنندگان کنگره شهدای اردبیل قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد حق‌طلب» مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، امروز (پنج‌شنبه) در اولین مجمع برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، اظهار داشت: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ چراکه با این حرکت ارزشی سعی بر این است تا روح ایثار، جهاد و شهادت در جامعه همواره ساری و جاری باشد.

وی تصریح کرد: کار ارزشمندی که در استان‌ها به نام کنگره بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود، حرکت بی‌نظیر و فاخری است که در ۲۹ استان کشور انجام شده و استان اردبیل نیز سی‌امین استان کشور است که در سال آینده شاهد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام خواهد بود.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: با گذشت ۱۲ سال از برگزاری این کنگره‌ها، با تدابیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آثار و نتایج برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی و معنوی را در جامعه شاهد هستیم و قطعاً بیش از این آثار و برکات، این اقدامات ماندگار در جهت پاسداشت شهدا و ایثارگران نمود پیدا می‌کند.

سردار حق‌طلب افزود: در ۲۹ کنگره‌ای که در استان‌های مختلف برگزار کردیم، در کنار بهره‌مندی از پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری این رویداد‌ها بیشترین فراوانی رهنمود‌های ایشان را حول جهاد و شهادت شاهد بودیم؛ به طوری که با تدابیر معظم‌له همواره جامعه ایثارگران و شهدا در سرلوحه توجه و بها دادن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز حیات جمهوری اسلامی ایران مرهون جهاد و شهادت است و ما باید پاسدار این سرمایه عظیم در کشور باشیم؛ چراکه ایران اسلامی ما در این ۴۲ سال شرایط سخت و فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و در هیچ مقطعی بدون توسل به فرهنگ جهاد و شهادت نتوانستیم شایسته و موفق عمل کنیم.

سردار حق‌طلب دیدار‌های مستمر اعضای ستاد کنگره شهدا با رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در سخت‌ترین شرایط کرونایی را یادآور شد و اضافه کرد: در ۲ سال اخیر دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان‌های یزد، زنجان و ایلام با رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزاری شده و در سال آینده نیز اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل دیداری را با ایشان خواهند داشت و از رهنمود‌ها و فرمایشات معظم‌له در برگزاری شایسته این کنگره استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: هیچ کار فرهنگی بالاتر از کنگره ملی شهدا در سطح استان‌ها وجود ندارد و در حقیقت برگزاری این کنگره را بزرگترین عملیات فرهنگی در استان‌ها می‌دانیم.

سردار حق‌طلب اظهار داشت: در این زمینه همه مردم باید پای کار بیایند؛ چراکه ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل متعلق به همه اقشار، اصناف و گروه‌هاست و باید سعی کنیم همه نهاد‌های دولتی، غیردولتی و مشارکت فراگیر مردم را در برگزاری این کنگره و انجام مأموریت خطیر در توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، پای کار بیاوریم.

وی استان اردبیل را از استان‌های با پیشینه ایثار، جهاد و شهادت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در یک روستای کوچک در این استان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و در کنار آن بزرگان و سرداران فاخری در مسیر اعتلای اسلام و ارزش‌های آن جان خود را فدا کردند.

سردار حق‌طلب تصریح کرد: همچنان مسیر شهادت برای نسل امروز نیز باز است؛ به گونه‌ای که در مقابله با گروه‌های تکفیری و داعشی جوانان این مرز و بوم پای کار آمدند و با گذشتن از زن و فرزند خود، با حضور در کشور‌های سوریه، لبنان و عراق اجازه ندادند تا جریان تکفیری و داعشی به حیات اسلام و اهل بیت (ع) خدشه و صدمه‌ای را وارد کنند.

وی بزرگترین سرمایه نظام اسلامی را حفظ همین روحیه جهاد و شهادت‌طلبی توصیف کرد و افزود: دشمنان ما از موشک، خمپاره و تسلیحات نظامی ما هراسی ندارند؛ بلکه وحشت واقعی آن‌ها از روحیه جهاد و شهادتی است که نسل امروز بیشتر از گذشته به آن مجهز و آراسته هستند.

سردار حق‌طلب خاطرنشان کرد: ما به تدریج مادران و پدران شهدا را از دست می‌دهیم؛ به‌طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد پدران شهید و ۶۰ درصد مادران شهید به فرزندان خود پیوسته‌اند و باید قدر این یادگاران شهدا را بدانیم و نسبت به جمع‌آوری خاطرات و صحبت‌های ارزشمند آن‌ها اهتمامی جدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر چند استان اردبیل در برگزاری کنگره شهدای استان دچار تأخیر و تعلل شده است؛ اما باید از تجربیات و تمامی اقدامات کنگره‌های شهدای سایر استان‌ها که به‌صورت مکتوب جمع‌آوری شده است، در جهت برگزاری شایسته این کنگره شهدا استفاده کنند.

سردار حق‌طلب بیان کرد: در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با رهبر معظم انقلاب اسلامی، معظم‌له از نمایشگاهی که حاصل تولیدات هنری فاخر در عرصه دفاع مقدس است، بازدید خواهند کرد که امیدواریم هنرمندان و نویسندگان این استان تا آن مقطع بهترین آثار هنری، مستند و تولید فیلم و سایر محصولات فرهنگی را در سرلوحه کار خود قرار دهند تا با صورت ارزشمند و فاخر ایشان از این آثار بازدید کرده و در جریان سلحشوری‌ها و دلاوری‌های مردم این خطه قرار گیرند.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: در کنار این اقدامات، ما انتظار داریم خدمات اقتصادی و فرهنگی سرلوحه کار برگزارکنندگان کنگره شهدای استان اردبیل قرار گیرد؛ به‌طوری که در استان یزد با ابتکار برگزارکنندگان کنگره به یاد ۴ هزار شهید این استان، ۴۰ خدمت در قالب آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تهیه جهیزیه، سرپرستی ایتام، اجرای پروژه‌های عمرانی، تهیه بسته‌های معیشتی، کاشت درخت و… مورد توجه قرار گرفت که قطعاً در استان اردبیل نیز شاهد چنین اقدامات و ابتکارات ارزشمندی در تجلیل و پاسداشت از شهدا خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها