فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان اردبیل برگزار می‌شود

سردار «محمدی اصل» گفت: سی‌امین کنگره بزرگداشت شهدا در سطح ملی ویژه استان اردبیل، سال آینده به میزبانی دارالارشاد اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ - 09December 2021

کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامحسین محمدی اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، امروز (پنج‌شنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل، اظهار داشت: جریان بزرگداشت شهدا و برگزاری کنگره‌های استانی در حقیقت بستر و ظرفیتی بی‌نظیر برای انتقال ارزش‌ها و برکات دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده است.

وی تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد با استفاده از تجربیات ۲۹ استان کشور کنگره‌ای فاخر و شایسته در سال آینده برگزار کنیم که هدف اصلی از برگزاری این کنگره توسعه گفتمان خدمت‌رسانی، مردم‌داری و مردم‌یاری است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل رویکرد مجموعه سپاه و بسیج را در پاسداشت شهدا، رویکرد عمق‌بخشی به فرهنگ ایثار، شهادت و انتقال مواریث هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های بعدی توصیف کرد و گفت: کنگره شهدا در حقیقت مانور بزرگ آمادگی کل دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم است تا با یک حرکت نفیس و بی‌نظیر قدردان شهدا، خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان باشند.

وی امیدآفرینی را با تقویت روحیه ایثار، جهاد و شهادت در جامعه یک جریان ناب ارزشی توصیف کرد و افزود: در کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل که با محوریت سرداران شهید در این استان برگزار خواهد شد، انتظار داریم همه دستگاه‌ها از امروز پای کار بیایند تا در سال آینده کنگره‌ای با عظمت و در سطح ملی برگزار کنیم.

سردار محمدی اصل، اختصاص ۲ باب ساختمان مستقل در شهر برای دبیرخانه کنگره و همچنین تأمین اعتبار مناسب را به صورت ملی و استانی برای پرداخت منابع مورد نیاز در برگزاری این کنگره یادآور شد و خاطر نشان کرد: با برگزاری اولین مجمع کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و سپاه استان سعی خواهیم کرد تا با برگزاری جلسات و نشست‌های هماهنگی بیشتر این آئین را در سال آینده با شکوه هر چه تمام تر برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: این کنگره می‌تواند حرکت و خیزی مهم در خنثی کردن توطئه‌های جنگ نرم دشمنان باشند که تلاش می‌کنند در کشور ایران آثار و مواریث شهدا، جانبازان و ایثارگران را برای نسل آینده به شکل نامطلوب و نامناسب انتقال داده و یا نسبت به فراموشی این گنجینه عظیم تلاشی وافر انجام دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: ما سعی خواهیم کرد به عنوان یکی از استان‌هایی که در رده آخر برگزاری این کنگره قرار گرفتیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران و زمینه یک حرکت فاخر و ماندگار را در برگزاری کنگره ملی ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان به انجام برسانیم.

در این مراسم حکم آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و حکم «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل به عنوان رئیس ستاد کنگره و فرمانده سپاه استان به عنوان دبیر کنگره شهدای والامقام استان اردبیل به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار