فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین:

تاکنون ۴۶ هزار شهید در خاک عراق تفحص شده‌اند

سردار باقرزاده گفت: تاکنون پیکرهای مطهر ۴۶ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق تفحص و شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ - 09December 2021

تاکنون 46 هزار شهید در خاک عراق تفحص شده اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح امروز در مرز شلمچه و در جضور خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پیکرهای مطهر ۴۶ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق تفحص و شناسایی شده اند.

وی افزود: تیم های تفحص ما در حال جست و جو برای شناسایی سه هزار شهید باقی مانده در خاک عراق هستند و این تلاش ها تا یافتن آخرین شهید ادامه خواهد یافت.

سردار باقرزاده گفت: پیکرهای مطهر ۵۸ شهید که به تازگی تفحص شده و امروز وارد خاک ایران اسلامی شدند مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در آخر جنگ است که در مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه پیدا شدند.

وی متذکر شد: همچنین دو پیکر مطهر شهدا مربوط به عملیات ذکر شده در خاک ایران پیدا شد که با این دو پیکر تعداد شهدای تازه تفحص شده ۶۰ نفر می‌شود.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: این شهدا امشب به معراج شهدای اهواز منتقل می شوند و مراسم نماز مغرب و عشا و دعای کمیل با حضور مردم در جوار آن ها برگزار می شود ضمن این که این شهدا یک هفته در معراج اهواز خواهند ماند تا مردم بتوانند آن ها را زیارت کنند.

پیکرهای پاک و مطهر ۵۸ شهید هشت سال مقدس امروز از مرز بین‌المللی شلمچه و با استقبال گسترده مردم خوزستان به خاک وطن منتقل شدند.   

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار