نگاهی به زندگی شهید ناجا «امیر رضایی»

شهید «امیر رضایی» در سال ۱۳۶۴ در یزد در خانواده‌ای پاک و مذهبی دیده به جهان گشود و در تاریخ ۸۴/۱/۲۷ به همراه همرزمانش در گردان ۱۰۴ کربلا، قرارگاه مقدم مرصاد طی درگیری مسلحانه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۹۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 09December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهدای ناجا از غریب‌ترین شهدای کشور هستند که در اوج مظلومیت و گمنامی به شهادت رسیدند و کمتر نام و نشانی از آنان به میان می‌آید. شهدای مرزبانی و شهدای مبارزه با مواد مخدر تنها بخشی از هزاران شهید ناجا هستند که روزانه در درگیری با اشرار و گروهک‌های تروریستی جان خود را تقدیم ثبات و امنیت کشور می‌کنند.

شهید «امیر رضایی» از شهدای مرزبانی ناجا نیز در در طی درگیری مسلحانه با اشرار شربت شهادت نوشید.

نگاهی به زندگی شهید ناجا «امیر رضایی»

در ادامه بخشی از زندگینامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم: 

شهید «امیر رضایی» در سال ۱۳۶۴ در یزد در خانواده‌ای پاک و مذهبی دیده به جهان گشود. او فرزند دهم خانواده بود و پس از دوران کودکی در هفت سالگی در دبستان آیت الله «طباطبایی» کسنویه یزد مشغول به تحصیل شد.

وی پس از گذراندن دوره ابتدایی به شغل بنایی روی آورد تا کمک خرج خانواده خود باشد. شهید در سن ۱۹ سالگی پا به عرصه مجاهده و جهاد گذاشت و پس از طی دوره آموزشی در پادگان شهید عامری زاهدان، به فرماندهی قرارگاه مقدم مرصاد انتقال یافت تا دراه حفظ امنیت و سرکوب اشرار و قاچاقچیان مسلح تلاش کند.

این شهید در تاریخ ۸۴/۱/۲۷ به همراه همرزمانش در گردان ۱۰۴ کربلا، قرارگاه مقدم مرصاد به منظور اجرای کمین و قلع و قم نمودن اشرار به منطقه دشت سور اعزام شد پس از تعقیب در هفتاد کیلومتری گردان واقع در منطقه دشت سور با کمین اشرار مسلح مواجه شد که در طی درگیری مسلحانه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر شهید رضایی در روز ۸۴/۱/۳۰ بر روی دستان امت شهید پرور یزد تشییع و در جوار امامزاده سید جعفر محمد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار