جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

حضور در میدان رمز تداوم انقلاب اسلامی است

سردار «قریشی» گفت: اگر امروزه با وجود چهار دهه هجمه و فشارهای مختلف دشمن شاهد شکست توطئه‌های آنان و پیروزی و سربلندی ملت ایران هستیم، به دلیل حضور گسترده مردم و بسیجیان در عرصه‌های مختلف تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۹۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ - 09December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سیدقاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم اختتامیه مجمع تیم پیشرفت مدرسه بسیج فرهنگیان که با حضور ۲۶۰ نفر از مدیران بسیج فرهنگیان سراسر کشور در مجتمع تربیتی فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیج، با لطف خداوند متعال و تصمیم الهی حضرت امام خمینی (ره) که در حقیقت یک سند گویا و تکیه نظام اسلامی بر مردم سالاری دینی بود شکل گرفت که به‌عنوان یک پشتوانه و یک پایه مردمی سپاه، انقلاب اسلامی، نظام و به‌عنوان یک گنجینه ارزشمند و تمام ناشدنی از ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل شد.

وی افزود: نزدیک به نیم قرن از انقلاب اسلامی را پشت سر‌گذاشتیم و مردم کشورمان از استقلال و آزادی بهره‌مند شدند و شاهد حضور پربار و ثمربخش بسیج در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه‌های بسیار سخت بودیم. اگر امروزه با وجود چهار دهه هجمه و فشارهای مختلف دشمن شاهد شکست توطئه‌های آنان و پیروزی و سربلندی ملت ایران هستیم، به دلیل حضور گسترده مردم و بسیجیان در عرصه‌های مختلف تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار قریشی در ادامه گفت: وقتی کشورمان را در همه ابعاد با وجود کارشکنی‌ها، هجمه‌ها و توطئه‌ها با کشورهایی که مورد حمایت همه جانبه قدرت‌های غربی قرار داشتند مقایسه کنیم می‌بینیم که وضعیت کشور‌مان در چه سطحی از رشد و ترقی قرار دارد. کشوری که بیش از ۴۰ سال است مورد تحریم ظالمانه دشمنان و همچنین جنگ بزرگ هشت‌ ساله‌ای که بر آن تحمیل کردند بوده، کشوری که ثمره سال‌ها خیانت و بی‌عرضگی شاهان قاجار و نظام پهلوی بوده و زمانی که مردم ما طاغوت را از کشور بیرون کرد، در ابعاد مختلفی نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و همه ابعاد فناورانه در نهایت ضعف قرار داشت و نیازهای حداقلی را نیز در کشور نمی‌توانستیم برطرف و تأمین کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب کشورمان نمی‌توانست نیروهای نظامی را اداره کند و این کار توسط مستشاران آمریکایی انجام می‌شد و حتی در زمینه سلاح‌ها و تجهیزات فردی ارتش نیز ناتوان بودیم. ارتش صدام یک نمایشگاه و یک آلبوم از تجهیزات و سلاح‌های مدرن کشورهایی نظیر شوروی، فرانسه، انگلیس، اتریش و آمریکا و همه کشورهای اروپایی بود که مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین رادارها، هواپیماها و موشک‌ها و برجستگان نظامی خود را به یاری رژیم بعثی شتافتند و این در صورتی بود که به ملت ما از دادن سیم خاردار نیز دریغ می‌کردند. با این وجود ملت مقاوم ما توانست این توطئه بزرگ را شکست دهد.

وی ابراز داشت: در ابتدای انقلاب دشمنان با اطلاع از ناتوانی کشور در تولید و عرضه کالاها سعی کردند با محاصره اقتصادی ملت را به زانو درآورند ولی امروزه شاهد هستیم که ملت رشیدمان تنومند و قد برافراشته علاوه بر اینکه می‌تواند نیازهای خود را در داخل تولید و عرضه کند قادر است اراده خود را بر دشمنان تحمیل کند و حتی هزاران کلیومتر آن طرف‌تر نیز در سواحل مدیترانه دشمنان اسلام را مجازات و همچنین از دوستان جمهوری اسلامی حمایت می‌کند. امروزه شیعه و سنی در حماس، شیعیان در حزب الله لبنان، عزیزان سنی در عراق کرد، ترکمن، عرب در همه مناطق مختلف مورد حمایت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند.

سردار قریشی تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌ها به‌خصوص حوزه درمان جزو کشورهای برتر دنیا به‌شمار می‌رود و این در حالی است که قبل از انقلاب مردم عزیزمان توسط پزشکانی از کشورهای هندوستان و بنگلادش درمان می‌شدند و حتی در شهرهای بزرگ هم با کمبود پزشک عمومی روبرو بودیم.

وی افزود: امروزه در کشور پالایشگاه پتروشیمی راه‌اندازی می‌کنیم، در حالی که قبل از انقلاب ادعا می‌شد نمی‌توانیم پالایشگاه ایجاد کنیم.

سردار قریشی تأکید کرد: دنیای استکبار می‌خواست در نیازهای اولیه کشور عقب بمانیم ولی امروزه با وجود محاصره به دیگران کمک می‌رسانیم و اگر نبود بعضی سوء مدیریت‌ها و فشارهای گسترده دنیا، قطعا کام ملت ایران از موفقیت‌های بدست آمده شیرین‌تر می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار