امام جمعه کرمان:

شهید سلیمانی فرزند و محصول انقلاب اسلامی است

«علیدادی‌سلیمانی» گفت: شهید سلیمانی فرزند و محصول انقلاب اسلامی است که دو رهبر بزرگ تاریخ اسلام توانستند در دنیای پر آشوب امروز با ارزش‌های اسلامی آن را به وجود بیاورند.
کد خبر: ۴۹۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 10December 2021

شهید سلیمانی در عملیاتی کردن مکتب اسلام مرز و جغرافیا نمی‌شناخت

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی‌سلیمانی» اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید: با تقوا می‌توان رشته گناه را قطع کرد و با یقین و علم می‌توان به جایگاه معنوی دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در این حدیث شریف ما را به رعایت تقوا و افزایش علم، آگاهی و معرفت دعوت می‌کند و انسان آگاه و با معرفت قیامت، شب اول قبر و جایگاه خود را می‌داند و به هدف از خلقت انسان آگاه است و اگر این چنین شد حتماً رشته گناه را قطع خواهد کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به بحث هفته‌های گذشته پیرامون سرگذشت انسان هواپرست و دنیاپرست از نگاه قرآن کریم گفت: برای دنیاپرستان سه صفت در قرآن کریم نقل شده که نخستین آن عهدشکنی دنیاپرستان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم دنیاپرستان را قطع کننده پیمان‌ها عنوان می‌کند بیان کرد: دنیاپرستان به خودشان هم رحم نمی‌کنند و حتی پیمان بین خود و خدای خود را هم می‌شکنند.

علیدادی‌سلیمانی گفت: قرآن در بیان صفت سوم، آنها را مفسد فی‌الارض می‌داند که در زمین ایجاد فساد می‌کنند و فساد یعنی از اعتدال خارج شدن است و این افراد به دنبال کم و زیاد بودن هستند.

علیدادی سلیمانی گفت: دنیای ما باید زمینه ساز آخرت ما باشد تمام هم و غم دنیاپرستان همین دنیا است در حالی که انسان‌های بهشتی از این دنیا برای آخرتشان استفاده می‌کنند و غیر از حلال خدا کاری را انجام نمی‌دهند.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: مصادیق فساد در آیات متعدد قرآن کریم آمده است و یکی از مصادیق فساد جنگ با خدا و پیغمبر خدا است در روایات متعددی مجازات دنیوی محاربه با خدا و پیغمبر آمده است که هم این دنیا و هم آخرتشان را نابود کرده و سقوط می‌کنند.

وی افزود: اسلام تهدید و ترساندن مردم اعلام جنگ با خدا است و برهم زنندگان امنیت جامعه و شرارت، در واقع با خدا و پیغمبر خدا (ص) در حال جنگ هستند و قرآن کریم آنها را مفسدان فی‌الارض معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ریشه تمام گناهان دنیاپرستی است بیان کرد: در تعریفی دیگر دنیاپرستی راس تمام فتنه‌های عالم عنوان شده است.

امام جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه کرمان با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان کرد: پرستاران ما در دو سال اخیر جهاد بزرگی برای مداوای جامعه و مقابله با بیماری کرونا داشتند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان ویژگی‌های مکتب زینب کبری(س) افزود: حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین سختی‌ها، دشواری‌ها و مصائب را در کربلا پشت سر گذاشت اما با افتخار بیرون آمد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رساندن پیام عاشورا به جامعه ویژگی‌های حضرت زینب (س) را تکمیل کرد گفت: این پیام عاشورایی زینب(س) بود که مدافعان حرم را به وجود آورد و حاج قاسم مدافع حرم شده و خودش مکتب‌ساز شد.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی قرار داریم و مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امامین انقلاب و اهل‌بیت(ع) است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین مکتب انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت به‌وجود آمدن تمدن اسلامی را عنوان می‌کنند تا مسیر ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: شهید سلیمانی فرزند و محصول انقلاب اسلامی است که دو رهبر بزرگ تاریخ اسلام توانستند در دنیای پر آشوب امروز با ارزش‌های اسلامی آن را به وجود بیاورند.

نماینده ولی فقیه افزود: شهید سلیمانی مکتب اسلام را عملیاتی کرده و تا حدی فداکاری کرد که جان خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشت و حاج قاسم در این فداکاری مرز و جغرافیا نمی‌شناخت.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان که زادگاه حاج قاسم است باید پیاده‌سازی شود گفت: مسئولان استان باید مکتب شهید سلیمانی را در تمام امور کاری خود سرلوحه قرار داده و آن را پیاده‌سازی کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی در میدان جنگ نیز متشرع بود و حدود شرعی را رعایت می‌کرد وتمام هم و غم شهید سلیمانی رضایت خدا بود و با هوا و هوس و از روی احساس تصمیم نمی‌گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی خودش را فدایی یک جریان خاص نمی‌کرد تصریح کرد: جوانان انقلابی و چهره‌های شاخص استان بدانند راه برون رفت مشکلات تاسی به مکتب شهید سلیمانی و در خدمت دین و دیانت و رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار