معرفی کتاب؛

«اختران روشن»؛ روایتگر حماسه‌سازی‌ها و خاطرات شهدای سادات امام‌زاده یحیی (ع)

کتاب «اختران روشن» روایتگر حماسه‌سازی‌ها و خاطرات شهدای سادات امام‌زاده یحیی (ع) روستای «شیخ هابیل» استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس است که به قلم «سیدمحمدیار خاضع» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۹۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ - 10December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «اختران روشن» روایتگر حماسه‌سازی‌ها و خاطرات شهدای سادات امام‌زاده یحیی (ع) روستای «شیخ هابیل» استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس است که به قلم «سیدمحمدیار خاضع» به رشته تحریر در آمده و در سال 1400 با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح به چاپ رسید.

این کتاب حاصل 40 ساعت مصاحبه حضوری و بیش از چهار ماه جمع‌آوری و ثبت خاطرات و مستندات از خانواده‌های شهدای سادات امام‌زاده یحیی (ع) و هم‌رزمان و هم‌کلاسی‌های آنها و همچنین مستندات به جای مانده از شهدا در نزد بنیاد شهید، یگان‌های اعزام کننده به جبهه و نویسنده کتاب است که در شمارگان 500 جلد توسط انتشارات «ادیب مصطفوی» به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

در کتاب اختران روشن، سبک زندگی شهدا و توصیه‌های شهدا در خصوص حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از رکن رکین این انقلاب، ولایت فقیه سکاندار انقلاب و ارزش‌های اسلامی، توصیه به مسئولان برای خدمت به مردم، دشمن‌شناسی و اقدام به موقع در مقابل دشمن و زمان‌شناسی در 12 فصل به رشته تحریر در آمده است.

هر فصل از این کتاب به اسم یک شهید (به ترتیب تاریخ شهادت) اختصاص دارد و شامل زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و تبیین وصیت‌نامه، مصاحبه با خانواده‌های شهدای سادات با عنوان «شهید در قاب خاطرات» است که به صورت منظم، منسجم و به زبان ساده و قابل‌فهم و با هدف شناساندن سبک زندگی شهدا به رشته تحریر درآمده است.

در ضمائم این کتاب نیز به پیشینه سادات امام‌زاده یحیی (ع) از گذشته تا دفاع مقدس، ناسازگاری این سادات با زورگویان و حاکمان طاغوت در دوران‌های مختلف، جان‌فشانی آنها در دفاع مقدس و دفاع از دستاودهای انقلاب اسلامی و همچنین حرم‌های آل‌الله در عراق و سوریه و همچنین به تعداد ایثارگران و شهدای سادات امام‌زاده یحیی (ع) به اختصار اشاره شده است.

در این کتاب، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و خاطرات شهیدان «سیدسجاد خاضع»، «سیدعلی‌رحم خاضع»، «سیدشکرالله صادقی»، «سیدیوسف دانشخواه»، «عبدالرشید جناب»، «سیدحمزه ارجمندی»، «عباس ارجمند»، «سیدعبدالصالح ارجمند»، «غلام جناب»، «سیدعلی پیرامون»، «سیدنصیب‌الله آرام‌بن» و «سیدزکریا آرام‌بن» نگارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار