مدیر مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در روز شهید

«داوری» گفت: فاز چهارم پروژه محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی در روز ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ - 11December 2021

«علی داوری» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: بر اساس قراردادی که بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و سازمان عمران شهرداری مشهد منعقد شد محوطه‌سازی ۴.۵ هکتار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فاز اول این پروژه احداث پارکینگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس بود که عملیات اجرایی آن از یکم اسفند سال گذشته آغاز شد و در ابتدای خردادماه به پایان رسید. این پارکینگ سوم خرداد هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

داوری خاطرنشان کرد: محوطه‌سازی بین ساختمان‌های اسناد و کتابخانه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی به‌عنوان فاز دوم این پروژه از سوم خرداد آغاز شد و تا پایان شهریورماه ادامه داشت که در هفته دفاع مقدس این فاز افتتاح شد.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: فاز سوم این پروژه، محور شهدا نام‌ گرفته که محور اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است. این محور حد فاصل ۲ ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی تا بزرگراه شهید کلانتری است که مراحل اجرایی آن شامل خاک‌برداری، بتن‌ریزی، جدول‌گذاری و مفروش کردن پیاده‌رو می‌شود و تاکنون پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است. کارگاه این پروژه هم‌اکنون فعال است و کار روند خود را طی می‌کند. بر اساس قرارداد منعقد شده پایان کار بیستم اسفند اعلام‌ شده و ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید، محور شهدا افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ایجاد خیابان‌های فرعی در مساحت باقیمانده که ۱.۵ هکتار را در برمی‌گیرد به‌عنوان فاز چهارم پروژه محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در حال انجام است و این فاز نیز هم‌زمان با روز شهید به بهره‌برداری می‌رسد.

داوری در پایان گفت: با اتمام عملیات اجرایی محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس علاوه بر اینکه جلوه‌های بصری محوطه‌ باعث جذب مخاطب خواهد شد راه‌های دسترسی به این مرکز نیز برای مراجعین آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار