رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

آمریکا به‌دنبال گره زدن مسائل داخلی کشور به مذاکرات است

پور ابراهیمی گفت: یکی از مسائلی که دشمن از رهگذر فرسایشی کردن مذاکرات برجام دنبال می‌کند گره زدن مسائل داخلی و اقتصادی به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است.
کد خبر: ۴۹۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 11December 2021

آمریکا به‌دنبال گره زدن مسائل داخلی کشور به مذاکرات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا پورابراهیمی داورانی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که با گره زدن برجام و مذاکرات به مسائل داخلی کشور بر نحوه پیشبرد این مذاکرات تأثیر بگذارد تا به اهداف خود یعنی فشار حداکثری و تداوم تحریم‌ها را دست پیدا کند.

وی افزود: بنابراین ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم در مجلس و با همکاری دولت سیزدهم رویکرد اقتصادی به نحوی از مؤلفه‌های خارجی تا حدی جدا شود، البته تأکید می‌کنم این موضوع تا حدودی امکان پذیر است.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: حتماً باید با سیاست گذاری صحیح و تصمیمات دقیق، اثرات ناشی از مذاکرات هسته‌ای را در نظامات داخلی به حداقل ممکن برسانیم و هر قدر در این زمینه موفق باشیم دست دیپلمات‌های ما در مذاکرات خارجی باز‌تر و قدرت چانه‌زنی آن‌ها بیشتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما باید مؤلفه‌هایی نظیر مدیریت بودجه نویسی و عدم کسری بودجه، مولدسازی دارایی‌های داخلی و نظارت و نظم بخشی نظام مدیریت داخلی و همچنین پرهیز از فساد زدگی را در دستور کار قرار دهیم و مسائلی که ارتباطی به خارج ندارد، اما تأثیر عمیقی بر قدرت ملی خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار