امام جمعه بوشهر:

برای دستیابی به خودکفایی باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم

آیت‌الله «صفایی بوشهری» گفت: برای دستیابی به خودکفایی باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.
کد خبر: ۴۹۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ - 11December 2021

برای دستیابی به خودکفایی باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر، امروز در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: برای دستیابی به خودکفایی باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

وی پیشرفت و استقلال را نیازمند تلاش در عرصه خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی دانست و گفت: افق دید را باید بزرگ کرد و حرکت‌های رو به جلویی برای مرجعیت علمی داشت.

امام جمعه بوشهر به روند توسعه و پیشرفت استان بوشهر اشاره کرد و افزود: الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان کشور در استان بوشهر وجود دارد و این استان منطقه ویژه علم و فناوری ایران است که به عنوان یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم جهاد دانشگاهی در این زمینه اضافه کرد: همه چیز در حوزه دانشی و سند مدیریتی آماده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه یک حوزه کاری هشت ساله تعریف کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری دانش‌های فناورانه و مدیریت جهادی را دو رکن مهم در جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس تاکنون منشا خدمات بسیاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

امام جمعه شهر بوشهر گفت: هر کشوری دارای یک نگاه کارآمد به حوزه دانش و فناوری باشد، طرح و برنامه‌های خود را بر اساس دانش با حفظ ارزش و شاخص های فرهنگی و برای آن حمایت‌های لازم را انجام دهد آن کشور افق‌های بلندی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار