رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تأسی ملت ایران به «تفکر بسیجی» موجب شکست دشمن می‌شود

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» بسیجیان را ضامن بقا و استمرار فرهنگ تعالی‌بخش انقلاب دانست و گفت: ما باید با تفکر بسیجی، دشمن را وادار به توبه از جنایت‌هایی که علیه امت اسلامی انجام می‌دهد، کنیم و آن روز زیاد دور نیست.
کد خبر: ۴۹۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ - 12December 2021

بسیجیان ضامن بقا و استمرار فرهنگ تعالی بخش انقلاب هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم مشترک تجلیل از بسیجیان نمونه و چهره‌های برتر قرآنی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در کنارک اظهار داشت: مطمئن باشید اگر لطف خدا نبود، نه کسی می‌توانست بسیجی شود و نه کسی می‌توانست به یک چهره برتر قرآنی تبدیل شود.

وی افزود: بدون شک مزیّن شدن به این خصیصه‌ها مرهون عنایت الهی است که شما را از میان گزینه‌های مختلف به بسیجی بودن و قرآنی شدن رهنمود کرده است. این یک فیض آسمانی و یک روزی وحیانی است. وجود شما برادران و خواهران بسیجی و قرآنی نیرو‌های مختلف دریایی، هوایی و پدافند هوایی کنار یکدیگر در این جلسه مظهر وحدت نیرو‌های مسلح در این منطقه راهبردی و حیاتی است. شک نکنید که خداوند بر این جلسه نظر دارد؛ چرا که وحدت و همدلی در این جمع وجود دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یقین بدانید برگزیده‌ترین بندگان در میان جامعه بشری چهره‌های قرآنی هستند؛ چون بالاتر از قرآن نداریم و هرکسی قرآنی‌تر باشد، خدایی‌تر است. چهره‌های قرآنی کشور ما ممتازترین و انتخاب‌شده‌ترین عناصر جامعه اسلامی هستند. وجود این چهره‌ها برای خانواده‌های آنها، یگانی که در آن خدمت می‌کنند، ارتش، جامعه اسلامی، کشور و در مجموع برای اسلام خیر است. این چهره‌ها اشرف امت هستند. پیامبر اکرم (ص) نیز در این زمینه فرموده‌اند که «شریف‌ترین افراد امت من، قرآنی‌ها هستند».

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ همزمان با روز ارتش، یک جمله نورانی درباره ارتش عنوان کردند؛ ایشان فرمودند که «امروز ارتش دست بچه‌های انقلاب است. ارتش دست انقلابیون است.» همچنین ایشان در جای دیگری فرمودند که «به برکت جمهوری اسلامی ایران امروز ارتش در بخش‌هایی نمایشگاهی از ارزش‌های الهی و اسلامی است که می‌توان آن را بالای سر گرفت و به عنوان نمونه به بشریت ارائه کرد».

وی ادامه داد: این سخنان فرمانده معظم کل قوا یعنی اینکه ارتش امروز می‌تواند الگوی درست زندگی کردن در جامعه اسلامی برای سایر اقشار این جامعه باشد؛ البته ما هنوز تا تبدیل شدن به یک جامعه نمونه اسلامی در کل ارتش فاصله زیادی داریم. ما زمانی می‌توانیم ارتش مورد انتظار فرمانده معظم کل قوا باشیم که تمام ارتشیان اعم از کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان آنها، قرآنی و بسیجی باشند؛ البته الان هم آمار ما در این بخش‌ها فوق‌العاده افتخارآمیز است، اما حداکثری نیست؛ لذا باید با همت همگانی به آن نقطه حداکثری دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: به لطف خدا ظرفیت‌های خوبی بین نوجوانان و جوانان ما وجود دارد. این‌ها محصول شجره طیبه ۳۰ سال پیش هستند و آیندگان قطعاً از آن‌ها بهتر خواهند بود؛ چون حرکت کلی نظام اسلامی رو به رشد است. بدون شک آینده بسیجیان ما از گذشته آن‌ها افتخارآمیزتر خواهد بود. بسیج مظهر مهر و قهر خدا در جامعه اسلامی است؛ مظهر مهر خدا نسبت به دوستان و مظهر قهر الهی نسبت به بیگانگان.

حجت‌الاسلام  محمدحسنی اضافه کرد: البته ما باید در مورد فرهنگ بسیج گام‌های بزرگتری برداریم. چند سالی است که فرهنگ بسیج در ارتش خصوصاً بعد از نوشته شدن طرح‌های ۱۶گانه «مصباح» خیلی نسبت به قبل تقویت شده است. مورد هفتم این طرح‌ها در ارتباط با ارتقا و تعالی کانون‌های بسیج مستقر در ارتش است. خوشبختانه فرمانده کل ارتش نیز خودش از تفکر بسیجی برخوردار و پشتیبان فرهنگ بسیجی و تقویت آن در کوی‌های سازمانی ارتش است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در فرهنگ بسیجی هم به نقطه حداکثری برسیم. باید حمایت‌ها را در این زمینه بیشتر کنیم. خوشبختانه تا امروز ملت ما با تمام توان در برابر دشمن ایستاده و آرایش دفاعی گرفته و برای همین است که دشمن کم آورده است. ما باید با تفکر بسیجی دشمن را وادار به توبه از جنایت‌هایی که علیه امت اسلامی انجام می‌دهد، کنیم و آن روز زیاد دور نیست. 

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام  «محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش از چهره‌های برتر قرآنی و بسیجیان نمونه تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار