نماینده ولی فقیه در مازندران:

فاطمیه فرصت نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است

«محمدی لائینی» گفت: دهه فاطمیه فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
کد خبر: ۴۹۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 12December 2021

فاطمیه فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه شئونات فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه ایام فاطمیه، دهه بصیرت، دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز کشف حجاب و... از جمله مناسبت‌های فرهنگی است که باید تمامی برنامه‌های این مناسبت‌ها با پیوست فرهنگی همراه باشد، اظهار داشت: برنامه‌های این مناسبت‌ها باید در روستا‌ها باحضور روحانیون و مبلغین خواهر و بردار به صورت نشست‌های بصیرتی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و دشمن شناسی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با اشاره به درپیش رو بودن ایام فاطمیه افزود: دهه فاطمیه فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

محمدی لائینی ابراز کرد: باید از فرصت ایام فاطمیه برای الگو گیری از سبک زندگی، حجاب و عفاف، پاکدامنی و ایثار حضرت زهرا (س) بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه هر شخصی باید با مرور عملکرد خود و سازمان تابعه سهم خود در ایجاد آسیب‌ها و مشکلات را شناسایی و زمینه‌های قصور و تقصیر را رفع کند، افزود: تمامی مشکلات که معطوف استکبار نیست باید صادق باشیم که برخی مدیران با ناکارآمدی و کم کاری مسبب بروز نارضایتی‌ها می‌شوند که زیبنده نیست. اینکه چه بخشی از نارضاتی‌ها تقصیر یا قصور ماست باید رسیدگی شود؛ و اجازه ندهیم عده‌ای زمینه ساز آشوب و هرج و مرج شوند.

محمدی لائینی با بیان اینکه به اسم عدالت حضرت علی (ع) مردم را به میدان آوردیم و انقلاب کردیم، گفت: عدالت یعنی دست مستضعفین را گرفتن و اوضاع این قشر راسامان دادند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی الگوی اقتصادی ما الگویی فاصله آفرین است بین دهک‌های بالا و دهک‌های پائین افزود: روزبه روز بر فقر محرومین افزوده می‌شود و زمانی که ارز چهار هزار تومانی بشود ۳۰هزار تومان یعنی مردم را به چالش کشیدن باید عدالت را پیاده سازی کنیم.

محمدی لائینی خاطرنشان شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: هر تصمیمی باید پیوست عدالت داشته باشد باید نگران معیشت مردم و ضعفا باشیم قول دادیم به مردم در زمان انقلاب و باید عملگرا باشیم و اجازه ندهیم افرادی که سهمی در انقلاب نداشتن در رأس باشند و اوضاع مستضعفین بدتر شود.

وی با ابراز نگرانی و تاسف از اوضاع عفاف و حجاب جامعه گفت: این شیوه که در جامعه امروز مشاهده می‌کنیم زیبنده نیست توجه به نسل نو مهم است باید امید آفرینی بین نوجوانان و جوانان مورد توجه باشد تا زنگ مهاجرت و پناهندگی در گوش این قشر نواخته نشود.

محمدی لائینی تاکید کرد: باید به دنبال واقعیت‌ها باشیم و برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار