رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع عنوان کرد؛

ساخت پرنده‌های عمودپرواز در دستور کار وزارت دفاع

امیر «خواجه‌فرد» گفت: همکاری دانشگاه با مراکز صنعتی و دفاعی برای پیشرفت صنعتی ضروری است تا در آینده نزدیک، در کنار ساخت عمودپرواز‌های نظامی، عمودپرواز‌های شهری را نیز بسازیم.
کد خبر: ۴۹۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 12December 2021

دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی و دفاعی همکاری کنند/باید جهادی عمل کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه همایش هماورد ملی توسعه در فناوری صنعت هوایی کشور که در شرکت پنها برگزار شد، اظهار داشت: با این چالش علمی که برگزار کردیم، ما به نوعی در یک فراخوان ستاد کل نیرو‌های مسلح برای پیشروی در حوزه عمودپرواز‌ها شرکت کردیم.

وی با اشاره به روند برگزاری این جشنواره و استفاده تیم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره علمی از تجارب و دانش پیشکسوتان عرصه هوایی کشور، افزود: خوشبختانه تیم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره علمی از تجاب ارزشمند پیشکسوتان صنعت هوایی کشور استفاده خوبی بردند و بر همین اساس توانستیم به نتایج، تحقیقات و دستاورد‌های خوبی در حوزه عمودپرواز‌ها برسیم که این می‌تواند نقطه آغازی برای یک جهش خوب در عرصه صنعت طراحی و ساخت عمودپرواز‌ها باشد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ادامه داد: در این مسابقه، اولین باری بود که دانشجویان در عرصه صنعت عمودپرواز‌ها وارد شده بودند. این جشنواره‌های علمی می‌توانند به ما در جهت جهش علمی در این عرصه کمک بسیاری کنند تا کشور ما نیز در عرصه و عمودپرواز‌ها عقب نماند و یک روز برسد که جمهوری اسلامی بتواند در این عرصه جزء چند کشور اول جهان باشد.

وی گفت: آنچه در بخش نظامی خواسته شده نیاز به عمودپرواز‌هایی با سرعت بالاست و بر همین اساس باید به سمت استفاده از موتور‌های با قدرت بالا برویم. انتظار ما این است که کار‌ها در این عرصه جهادی باشد و جهادی بودن یعنی کار‌ها در زمان خود انجام شوند؛ بر همین اساس، جشنواره «همت» یا همان «هماورد ملی توسعه در فناوری صنعت هوایی» طراحی شد تا درخت‌واره دانش عمودپرواز‌ها در دانشگاه‌های کشور و شاخه فناوری‌ها را کامل کنیم.

امیر خواجه‌فرد خاطرنشان کرد: همکاری دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی و دفاعی برای پیشرفت صنعتی یک امر ضروری است تا بتوانیم در آینده نزدیک در کنار ساخت عمودپرواز‌های مورد نیاز در عرصه نظامی، عمودپرواز‌های شهری را نیز بسازیم؛ زیرا یکی از نیاز‌های آینده جوامع بشری همین عمودپرواز‌های شهری هستند؛ بر همین اساس، پروژه‌هایی تعریف شده تا صنایع دفاعی با همکاری دانشگاه‌ها بتوانند نیاز‌های کشور در این عرصه را تأمین کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار