رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت انتقال تجارب دفاع مقدس به آیندگان

سردار «علاماتی» با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم ما این است که بتوانیم خاطرات دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط کرده و به آیندگان انتقال دهیم، گفت: نسل‌های آینده ما نیازمند این خاطرات و تجارب هستند و باید بتوانند با بهره‌گیری از این تجارب راه را به درستی درک کنند.
کد خبر: ۴۹۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 12December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «غلام‌رضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در آیین رونمایی از 11 عنوان کتاب دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما توانستند با دست خالی در مقابل ۳۷ کشور دنیا، حماسه‌ها و ایثارهای بزرگی را خلق کنند، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از صحنه‌های درخشان و بی‌بدیل تاریخ انقلاب ما است که سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به برخی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت ثبت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: با توجه به این سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند «ما چند صد هزار رزمنده داشتیم و هر کدام از اینها یک مجموعه خاطره‌اند. بعضی از این صندوقچه‌ها متأسفانه در این سی و چند سال، ناگشوده زیر خاک رفته، از دسترس ما خارج شده‌اند»، یکی از رسالت‌های مهم ما این است که بتوانیم خاطرات دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط کرده و به آیندگان انتقال دهیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نسل‌های آینده ما نیازمند این خاطرات و تجارب هستند و باید بتوانند با بهره‌گیری از این تجارب راه را به درستی درک کنند، افزود: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت بزرگی است، مانند رسالتی که در روز عاشورا بر دوش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) گذاشته شد و علت اینکه امروز می‌بینیم شعله عاشورا بیشتر می‌شود، فداکاری‌های آن بانوی بزرگوار و امام چهارم شیعیان است.

علاماتی گفت: رزمندگان ما حماسه‌های بی‌بدیلی در جبهه‌های نبرد خلق کردند و همه اقشار ملت ایران از دفاع مقدس پشتیبانی و حمایت کردند و امروز وظیفه ما این است که بتوانیم آن ایثارگری‌ها، گذشت‌ها و اخلاص‌ها را ثبت و ضبط کرده و در اختیار ملت ایران و نسل‌های آینده قرار دهیم تا ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور منجی عالم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار