مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان:

آگاهی و افزودن دانش و اطلاعات، از کارکرد‌های کتابخوانی است

کرمی آگاهی و افزودن دانش و اطلاعات را از جمله کارکرد‌های کتابخوانی دانست و گفت: جامعه‌ای که آگاه باشد از بسیاری آسیب‌ها و آفت‌ها مبرا می‌شود بنابراین از همه دانشجویان می‌خواهیم به ما در جهت تحقق اهدافمان کمک کنند.
کد خبر: ۴۹۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ - 12December 2021

آگاهی و افزودن دانش و اطلاعات، از کارکرد‌های کتابخوانی است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «پریسا کرمی» مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان امروز (شنبه) در نشست کتابخوان ویژه دانشجویان که با حضور جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان برگزار شد اظهار داشت: بسیج دانشجویی و نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان فعالیت‌های مشترکی دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر ظرفیت و توان مجموعه بسیج دانشجویی و بهره‌مندی از پتانسیل‌های آن تصریح کرد: امیدواریم با بهتر شدن شرایط بعد از کرونا بتوانیم از این مجموعه خلاق و نواندیش از حضور جوانان توانمند در عرصه فرهنگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در مزیت و وصف کتاب هرچه قدر صحبت کنیم باز هم جای گفتن دارد خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان رسالت تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را برعهده دارد و در این راستا سالانه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

کرمی بسیج دانشجویی را منشأ بسیاری از برکات و خیرات در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کشور و استان گیلان دانست و افزود: همکاری این مجموعه و نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان کمک می‌کند تا ما بتوانیم در راستای رسالت خود گام‌های موثرتری را برداریم.

وی معجزه دین اسلام را قرآن کریم خواند و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چهره‌ای کتاب‌خوان هستند تاکید کرد: بسیاری از مواقع مقام معظم رهبری مباحث را تکلیف نمی‌کنند، اما در بحث کتاب، ما بار‌ها شاهد تاکید ایشان به امر کتابخوانی بودیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواندن کتاب را وظیفه‌ای شرعی بیان فرمودند اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که نگران خوانش کتاب در کشور هستند و تاکید دارند کتاب در سبد خانوار قرار بگیرد.

وی تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای ترغیب کودکان و نوجوانان و زنان خانه دار جهت مطالعه کتاب و نهادینه کردن این امر را مورد توجه قرار داد و افزود: زمانی که ما کودک کتابخوان داشته باشیم دیگر نگران آینده فرهنگی کشور نیستیم.

کرمی آگاهی و افزودن دانش و اطلاعات را از جمله کارکرد‌های کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که آگاه باشد از بسیاری آسیب‌ها و آفت‌ها مبرا می‌شود بنابراین از همه دانشجویان می‌خواهیم به ما در جهت تحقق اهدافمان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار