قم در سالروز شهادت مولای متقیان غرق سوگواری است

شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت(س) در سالروز شهادت مولای متقیان، امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.
کد خبر: ۴۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ - 08July 2015

قم در سالروز شهادت مولای متقیان غرق سوگواری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، مردم استان قم دیشب و امروز با برگزاری آیین های ویژه سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع) را گرامی داشتند.

در شب بیست و یکم ماه رمضان صدای سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) از حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، حسینیه ها و دیگر اماکن مقدس قم به گوش می رسید و سراسر استان را فضای اجابت دعا فرا گرفته بود.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دومین شب از لیالی قدر میعادگاه عاشقان حضرت دوست بود که دست های نیاز خود را به آسمان بلند نموده و نوای الهی الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب را با دلی سوخته و اشکی روان زمزمه می کردند.

مردم خداجوی قم به همراه زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت، در شبستانهای مختلف این مکان مقدس هم صدا با مداحان اهل بیت(ع) در سوگ امام اول شیعیان حضرت علی(ع) به عزاداری پرداختند.

مسجد مقدس جمکران نیز در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مملو از مشتاقان و دل سوختگانی شده بود که تا به سحر با کوله باری از رازهای نگفته به حریم ملکوتی راه یافتند و برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دست به دعا برداشته بودند.

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) از امروز با حضور در حرم مطهر آن حضرت در غم شهادت مظلومانه مولای متقیان علی(ع) اشک ماتم می ریزند.

سر در مساجد، تکایا، اماکن و مغازه های قم هم سیاهپوش شده است و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت بانصب پارچه نوشته هایی درخیابان ها و معابر سالروز شهادت حضرت علی(ع) را تسلیت گفته اند.

همچنین مراسم عزاداری پیشوای متقیان جهان امام علی(ع) در دفاتر آیات عظام، دفتر مقام معظم رهبری در قم، علما، شخصیت ها و فضلا، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، مردم متدین و عزادار و هیات های مذهبی در شهر قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار