مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جشنواره ملی «فانوس» باعث تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس می‌شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جشنواره ملی فانوس به‌عنوان یک رویداد فرهنگی باعث تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس در بین اصحاب رسانه‌ و هنرمندان ایران اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 13December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبر پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری فانوس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اصحاب رسانه امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت ثبت و ضبط تاریخ دفاع مقدس و مجاهدت کادر درمان در دوران مقابله با کرونا، اظهار داشت: نظام سلطه در عرصه نظامی و ریارویی رزمی با نظام مقدس جمهوری اسلامی مجبور به عقب‌نشینی شده است اما نبرد رسانه‌ای را آغاز کرده و در این عرصه جنگ را شدت بخشیده‌؛ بر همین اساس ما باید با جدیت و پشتکار اقدامات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای را در جهت تبیین حقایق و نشر ارزش‌ها انجام دهیم.

وی افزود: یکی از فصل‌های پرافتخار امت حزب‌الله و جهان اسلام، دفاع مقدس و مقاومت مثال‌زدنی امروز جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه است که ایران اسلامی کانون این نهضت و جهان اسلام جغرافیای پیرامون جریان مقاومت، این حرکت را دنبال می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک جنگ سخت رسانه‌ای و نبرد گسترده در فضای مجازی است و دشمن در این بستر نسبت به حقایق انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت دروغ‌پراکنی می‌کند که نیازمند آن است تا آحاد جامعه برای مقابله با این توطئه بیشتر در این فضا قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی برای تبیین حقایق و مقابله با تحریف، برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، اهل قلم و اصحاب رسانه است که جشنواره ملی فانوس به‌عنوان یکی از این عرصه‌ها بر حوزه هنر و سینما تمرکز دارد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه گزارشی از روند پنجمین جشنواره ملی فانوس ارائه کرد و گفت: از ابتدای تابستان فراخوان این جشنواره اعلام و در استان‌ها نسبت به جمع‌آوری، داوری و انتخاب آثار برتر و همچیچن تجلیل از برگزیدگان اقدام صورت گرفته که استان خراسان رضوی در این دوره هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ارتقا داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی فانوس واصل شده که 503 اثر برای رقابت کشوری برگزیده شدند و در سه تراز مورد ارزیابی قرار گرفتند که معدل این ارزیابی‌ها منتهی به انتخاب نفرات اول تا سوم در هر رشته شده است.

این مسئول ادامه داد: خراسان رضوی میزبان اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس است. این مراسم 24 آذر با حضور مسئولین کشوری، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مدیران استانی، خانواده شهدا و جمعی از هنرمندان در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود. منتخبین این جشنواره به‌همراه مدیران هنری و سینمایی ادارات کل استان‌ها 23 آذر وارد مشهد می‌شوند که در مدت حضورشان در مشهد از کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بهره‌مند خواهند شد.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی، هنری و فرهنگی فانوس در شأن و تراز دفاع مقدس و استان خراسان رضوی برگزار شود و این رویداد فرهنگی باعث تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه رسانه‌ای و هنری ایران اسلامی می‌شود و توجه اصحاب رسانه و هنر به حماسه دفاع مقدس را ارتقا می‌دهد.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: سال گذشته 1700 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده که امسال به 5 هزار اثر افزایش داشته که این رقم نشانگر رشد کمی و کیفی آثار رسیده دارد و قطعاً جشنواره پنجم سکویی برای موفقیت در سال‌های آینده خواهد بود. 

وی ابراز داشت: اراده کلی ما این است که با صد زبان ارزش‌های دفاع مقدس را تبلیغ و ترویج کنیم تا در جغرافیای جهان طنین‌انداز شود که این مهم در قالب جشنواره هنری و اقدامات فرهنگی محقق می‌شود.

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این نشست گزارشی از روند اقدامات ستادی و دبیرخانه‌ای جشنواره ملی فانوس ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار