۴۱ فرمانده و مزدور ائتلاف سعودی در مارب کشته شدند

در جریان درگیری نیرو‌های ارتش یمن با مزدوران سعودی در مارب ۴۱ نفر از مزدوران سعودی کشته شدند.
کد خبر: ۴۹۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ - 14December 2021

۴۱ فرمانده و مزدور ائتلاف سعودی در مارب کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از صحافة نت الجدید، ده‌ها تن از نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی، روز دوشنبه در جریان درگیری با نیرو‌های صنعا در شهر مارب کشته شدند.

منابع نظامی فاش کردند که ۴۱ نیروی وابسته به منصور هادی و حزب اصلاح در جریان درگیری مستقیم با نیرو‌های صنعا در منطقه وادی عبیده در جنوب شرقی شهر مارب کشته شدند.

این منابع درمیان کشته‌ها نام این افراد عالی رتبه را ذکر کرده‌اند: سیف العشمی مسئول اطلاعات تیپ ۱۷۷، محمد صالح البحبوح فرمانده لشکر سوم گارد مرزی، عبدالرحمن محمد قصیله، فرمانده گردان‌های «مقاومت مأرب» و محمد علی الترابی فرمانده ارشد لشکر دوم نیرو‌های ویژه.

علاوه بر این افراد، سرلشکر «ناصر الذیبانی» رئیس اداره عملیات نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی نیز روز دوشنبه به همراه تعداد دیگری در جنوب مارب کشته شد.

تعداد کشته‌ها و مجروحان در میان نیرو‌های منصور هادی در مارب اخیراً به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. نیرو‌های انقلابی یمن با پیشروی‌های گسترده، شهر مارب را از سه محور محاصره کرده و تا آزادسازی این شهر تا چند کیلومتر فاصله دارند. آزادی مارب به معنای وارد آمدن ضربه‌ای اساسی به ائتلاف سعودی به شمارمی رود و چه بسا ریاض را وادار به تسلیم شدن و پایان دادن به جنگ کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار