دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی:

«گفتمان فاطمی» به دنبال اشتراک تجارب زنان در کشور‌های مسلمان است

عالمداری گفت: گفتمان فاطمی قصد دارد همگرایی را در جامعه زنان جهان ایجاد کند و این مهم جز با تبادل اندیشه، اشتراک گذاری تجارب و استفاده از ظرفیت‌ها در سطوح مختلف امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۴۹۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ - 14December 2021

«گفتمان فاطمی» به دنبال اشتراک تجارب زنان در کشور‌های مسلمان استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، فاطمه علمداری دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی در نشست هیئت بانوان نخبه عراقی که به دعوت جامعه المصطفی العالمیه به ایران آمده‌اند امروز (سه‌شنبه) به آسیب‌های موجود در تشکل‌های زنان اشاره کرد و اظهار داشت: دو آسیب در حرکت و فعالیت زنان وجود دارد اول اینکه فعالیت‌ها به صورت پراکنده و جزیره‌ای است، دوم اینکه تعریف واحدی از برنامه‌ها بین زنان وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد تفرقه بین حرکت‌ها و جداسازی کار‌ها، روزنه‌ای ایجاد می‌کند که دشمن از طریق آن به دنبال رخنه کردن فرهنگ خود به خصوص در کشور‌های مسلمان است.

علمداری در خصوص رویکرد گفتمان فاطمی در همبستگی تشکل‌های زنان گفت: گفتمان فاطمی قصد دارد همگرایی را در جامعه زنان جهان ایجاد کند. همه باید کمک کنیم اقتدار جهانی با مبانی اسلام اتفاق بیافتد. این مهم جز با تبادل اندیشه، اشتراک‌گذاری تجارب و استفاده از ظرفیت‌ها در سطوح مختلف امکان‌پذیر نیست؛ در این صورت است که می‌توانیم از حقانیت اسلام دفاع کنیم.

وی به شبکه زنانی زنان مسلمان اشاره کرد و افزود: برنام ما شبکه سازی با چند هدف است، اولین هدف اشاعه سیره و منش حضرت زهرا (س) و کاربردی کردن آن است. اطلاعاتی که زنان دارند یا کافی نیست و یا عمیق که قصد داریم در خلال این حرکت مادران و سفیران فاطمی تربیت کنیم و با شناسایی توانمندی اعضا، آنان را بهم متصل کنیم.

دبیر اجرایی گفتمان فاطمی در پایان بیان کرد: هدف دوم این است تا تمامی زنانی که با سیره بزرگان دینی به موفقیت رسیده‌اند را معرفی کنیم. امیدواریم این جلسه نقطه آغازی برای اتحاد بین زنان باشد.

آمره مسوول بخش بین‌الملل گفتمان فاطمی با اشاره به حضور بانوان پنج کشور لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و عراق در ایران تاکنون، بر لزوم محکم‌تر کردن پیوند‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: رابطه بین ایران و عراق ریشه در تاریخ دو کشور و تاریخ اسلام دارد. آمریکا با ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری تلاش کرد عراق را تجزیه کنند، اما با ایستادگی ملت عراق و مرجعیت شیعه این توطئه شکست خورد.

وی افزود: امیدواریم مردم عراق با تلاش خود زمینه خروج کامل آمریکا را فراهم کنند تا با همبستگی در پارلمان عراق بتوانند آینده خوبی را رقم بزنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار