نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم به تصویر کشیدن ایثارگری‌های کادر درمان در رسانه‌ها

منتظری گفت: رسانه‌ها و هنرمندان وظیفه سنگین‌ترین برای تولید برنامه برای به تصویر کشیدن ایثارگری‌های کادر درمان برعهده دارند و مناسب است که وزارت ارشاد، صدا و سیما و حوزه هنری بخشی از تولیدات خود را به این موضوع اختصاص دهند.
کد خبر: ۴۹۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ - 14December 2021

لزوم به تصویر کشیدن ایثارگری‌های کادر درمان در رسانه‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تهیه فیلم و برنامه برای به تصویر کشیدن زحمات کادر درمان و از جمله پرستاران در ایام کرونا، اظهار داشت: باید با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های ارتباطی، رسانه‌ای، جلوه‌های ایثار، کار پرستاران و کادر درمان به‌ویژه در ایام کرونا ثبت و درج شود تا مردم شکوه و عظمت کار این قشر را به تماشا بنشینند.

وی افزود: بدون شک در بین همه وسایل ارتباطی، رسانه‌ها و به‌ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و ادب برای انعکاس جلوه‌های ایثار به‌ویژه در حوزه کار کادر درمان و پرستاران علی‌الخصوص در بحث کرونا مسئولیت سنگین‌تری دارند؛ چراکه ایثارگری کادر درمان ما در دوران کرونا به اوج خود می‌رسد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا هم جانباز و مجروح داده و هم شهید و برای حفاظت و حراست از سلامت جامعه شهدایی را تقدیم کشور کرده است و شایسته است هنرمندان عزیز ما چه در قالب فیلم و سریال و چه در قالب عکس، موسیقی و نمایش در حوزه‌های مختلف هر یک متناسب با مأموریتی که دارند این جلوه‌های ایثار را به تصویر بکشند.

منتظری خاطرنشان کرد: این به تصویر کشیدن به این خاطر است که از یک سو این ایثارگری‌های کادر درمان نشانی باشد از قدرشناسی و سپاس جامعه از این مجموعه و نیز نشانی باشد برای ضبط و ربط جلوه‌های ایثار و فداکاری و نشانی باشد برای فرهنگ‌سازی و سندی گویا برای آیندگان.

وی افزود: کسانی که تازه پا به عرصه کار درمان می‌گذارند، با مشاهده این صحنه‌ها احساس مسئولیت‌پذیری‌شان دوچندان می‌شود؛ و میزان رضایتمندی‌شان اوج می‌گیرد؛ چراکه قدرشناسی‌ها از کادر درمان را می‌بینند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مناسب است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، حوزه هنری و مجموعه‌های فرهنگی بخشی از تولیداتشان را به موضوع ایثارگری کادر درمان در ایام کرونا اختصاص دهند و ما شاهد رونمایی و نشان دادن این آثار باشیم.

منتظری خاطرنشان کرد: وقتی ما بتوانیم کار‌های قوی در این حوزه ارائه دهیم، می‌توانیم در عرصه بین‌المللی جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی مردم ایران نسبت به یکدیگر را به نمایش بگذاریم و درواقع این مسئله خنثی‌کننده توطئه‌ها و تبلیغات سوء دشمن در مورد کشورمان نیز خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار