رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با وزیر نفت:

خلأ مرکز نظام ایمنی شیمیایی به جد احساس می‌شود

سردار جلالی از لزوم بازنگری در اعمال نقش حاکمیتی پدافند غیرعامل در صنعت نفت خبر داد و گفت: خلأ مرکز نظام ایمنی شیمیایی به‌طور جدی محسوس است.
کد خبر: ۴۹۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ - 14December 2021

بازنگری در اعمال نقش حاکمیتی پدافند غیرعامل در صنعت نفت/خلا مرکز نظام ایمنی شیمیایی به جد احساس می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با «جواد اوجی» وزیر نفت ضمن تبیین ظهور مخاطرات و تهدیدات نوین به ویژه در صنعت، نفت، گاز و انرژی به تشریح آسیب‌پذیری و مخاطرات این صنعت پرداخت.

سردار جلالی همچنین با اشاره به لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه شیمیایی و وجود برخی از کاستی‌ها در این زمینه اظهار داشت: با راه‌اندازی یک مرکز ایمنی شیمیایی واحد در صنعت نفت می‌توان ضوابط و پروتکل‌ها در موضوع شیمیایی صنعت نفت را تدوین و اجرایی کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت خواستار رعایت الزامات پدافند غیرعامل در لایه فنی مهندسی جهت دستیابی به مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری‌ها در ذات طراحی‌ها شد.

وی همچنین با بیان اینکه در برخی زیرساخت‌های واگذار شده به بخش خصوصی و یا در حال ساخت توسط بخش خصوصی نسبت به رعایت الزامات پدافند غیرعامل کم توجهی شده و این امر زمینه افزایش آسیب‌پذیری برای این بخش از زیرساخت‌های حیاتی کشور را فراهم می‌کند، خواستار تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم جهت تعیین نقش حاکمیتی برای رعایت الزامات پدافند غیرعامل در بخش خصوصی شد.

سردار جلالی در این دیدار با تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت با توجه به نوع کارکرد و فرآیند‌های آن به سازماندهی و تقویت ساختار پدافند غیرعامل صنعت نفت جهت دستیابی به مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری‌ها تأکید کرد و خواستار انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت با هدف اتخاذ سیاست‌های واحد در این موضوع پدافند غیرعامل شد.

اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت
در ادامه، وزیر نفت نیز ضمن تقدیر از اقدامات و همراهی‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، بر اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت تاکید کرد و خواستار همکاری و کمک این سازمان در بخش‌های مختلف صنعت نفت شد.

اوجی همچین بر ضرورت تصویب قوانین به منظور اعمال نقش حاکمیتی برای شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی جهت رعایت الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد.

وزیر نفت همچنین حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از طریق نوسازی و بازسازی تجهیزات، حفظ نگه داشت تولید و افزایش تولید در جهت پایداری و تداوم خدمات‌رسانی را ضروری دانست.

اهمیت تأمین سوخت نیروگاه‌های تولید برق و درخواست کمک در جهت رفع چالش‌های آن نیز از دیگر مواردی بود که اوجی بر لزوم همکاری سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه تاکید کرد.

اوجی همچنین خواستار کمک سازمان پدافند غیرعامل در زمینه سازماندهی ساختار پدافند غیرعامل در صنعت نفت شد و بر انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت تأکید کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار