فرماندار گناوه:

شهدا پیش قراولان ایثار و حماسه‌سازان واقعی هستند

«صفری» گفت: شهدا پیش‌قراولان نهضت امام خمینی (ره) و منادیان عشق و ایثار جهاد و حماسه‌سازان واقعی بودند که با ایثار خود از اسلام، نظام و انقلاب دفاع کردند.
کد خبر: ۴۹۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ - 14December 2021

شهدا پیش قراولان ایثار و حماسه سازان واقعی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، طرح ملی «لاله‌های روشن» درقالب یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و شهید شاخص جهانگیر رشیدی در آموزشگاه پسرانه شهید تیموری گناوه با حضور مسئولان برگزار شد.

«محمدتقی صفری» فرماندار گناوه در این آئین اظهار داشت: در مسیر نورانی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های فروان از جمله جنگ، ترور شخصیت‌ها، ایجاد بدبینی، ترور همراهان امام، تحریم اقتصادی، بایکوت خبری بر علیه نظام اسلامی طراحی و اجرا کردند و همه متفق القول شدند تا انقلاب و اسلام را از ملت ما بگیرند اما هرگز به اهداف خود نرسیدند.

فرماندار گناوه گفت: شهدای والامقام شهید «تیموری‌ها، رشیدی ها»؛ شریعتی‌ها و سایر شهدای والامقام پیش قراولان نهضت امام و منادیان عشق و ایثار جهاد و حماسه سازان واقعی بودند که مانند صحنه کربلا در رکاب امام خود جانفشانی کردند تا از اسلام، نظام و انقلاب دفاع و راه را برای ما هموار و مسیر روشنایی را برای ما ترسیم کنند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر کشور ما مورد حمله نظامی دشمنان قرار گرفت، عمده قوا و تجهیزات دشمن در زمین و دریا و هوا کشور را و مناطق حساس را بمباران و مراکز حساس و حیاتی اقتصادی و نظامی کشور را موشک باران و توأمان تحریم اقتصادی بر علیه کشور ما وضع کردند ولی ملت شجاع ایران و رزمندگان ما با اندک بضاعت شرافتمندانه هشت سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند تا امروز جوانان با آسایش و آرامش بتوانند خود را به نام سربازان امام در جهان معرفی کنند.

فرماندار گناوه گفت: دستاوردهای زیادی در مکتب امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند شهید سلیمانی پرورش یافت تا تمام زیبایی‌های این مکتب و کالبد نظام را برای دنیا اثبات شود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب امام و رهبری نه تنها در دفاع ازملت ایران اسلامی بلکه در دفاع از همه آزادگان جهان در برابر دشمنان ایستاد و جان خود را تقدیم کرد و هر سختی و خطری را به جان خرید تا آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: امروز ملت ما سرآمد اخلاق، تواضع بصیرت، ایمان، اخلاص است و باید به دنیا نشان دهیم که می‌توان با اتکا به خدا و آیات نورانی قرآن جهان را اداره کرد و با محوریت ولایت فقیه الگوی بلامنازع در آزادی، استقلال، حریت شخصیت و بزرگی در جهان اثبات کنیم.

صفری یادآور شد: فرهنگیان رهبران و پیامبران جامعه هستند که باید با اعتقاد درونی و محوریت تقوا و ایمان برای جوانان الگو باشند. فرهنگیان همانگونه که در دوران دفاع مقدس تربیت شدگان این مکتب در جبهه‌ها حضور یافتند امروز نیز باید پیش قراولان این نهضت باشند و در صحنه‌های معنوی، ارزشی و انقلابی جلودار جوانان باشند و زیر بیرق انقلاب که بیرق اسلام و امام زمان است راه را به جوانان نشان دهند.

فرماندار گناوه ادامه داد: فرهنگیان و دانش آموزان و همه آحاد جامعه باید در تعلیم و تربیت، اطاعت پذیری از رهبری، سلامت ایمان، بصیرت، دشمن شناسی راه شهدا را به صورت عملی ادامه دهند.

فرماندار گناوه با توصیه به جوانان گفت: آینده نظام و انقلاب به دست شما دانش آموزان و جوانان است، قدردان پدر و مادر و معلمان باشید و بر اساس نیاز جامعه علم آموزی کنید، اطاعت پذیری از رهبری، توجه به نماز را سرلوحه کار خود قرار دهید و با امید و نشاط خود را برای آینده کشور آماده کنید.

طرح ملی «لاله‌های روشن» یادواره ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار مدرسه همزمان با سراسر کشور در قالب شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، شاخص معلم شهید جهانگیر رشیدی روز سه شنبه در آموزشگاه پسرانه شهید تیموری شهرستان گناوه با حضور مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها