مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول:

بیش از ۳۲ اثر ناملموس دفاع مقدس دزفول باید ثبت ملی شوند

سرهنگ «جولایی» با بیان این که فقط اثر بیمارستان زیرزمینی ثبت شده است، گفت: بیش از ۳۲ اثر ناملموس دفاع مقدس نیز در دزفول وجود دارد که باید به ثبت ملی برسند.
کد خبر: ۴۹۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ - 14December 2021

بیش از ۳۲ اثر ناملموس دفاع مقدس در دزفول وجود دارد که باید ثبت ملی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ پاسدار «بهزاد جولایی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول امروز در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس دزفول اظهار داشت: ۱۶ نقطه دزفول در مرحله اول به عنوان آثار ملموس شناسایی و با تشکیل پرونده با همکاری سازمان های مردم نهاد، میراث فرهنگی و شهرداری برای ثبت به استان ارسال شده‌اند.

وی با بیان این که فقط اثر بیمارستان زیرزمینی از این تعداد به ثبت رسیده است، افزود: بیش از ۳۲ اثر ناملموس دفاع مقدس نیز در دزفول وجود دارد.

سرهنگ جولایی گفت: به دنبال تنظیم اطلس جامع دفاع مقدس شهرستان دزفول هستیم که برای این کار نیاز است نهادهای مختلف و یگان‌های مستقر در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی تهیه این اطلس را برای جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس ضروری خواند و بیان داشت: تاکنون برخی یگان‌ها و نهادها نظیر تیپ ۲۹۲ زرهی، پایگاه چهارم شکاری و اداره آبفا اقدامات خود را در دوران دفاع مقدس ارائه کرده‌اند.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول درخصوص شهید اثنی عشری شهید دزفولی انتفاضه فلسطین گفت: سفیر فلسطین و معاون سید حسن نصرالله دو سال قبل به دزفول آمدند و از محله زندگی این شهید دیدن کردند. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تدوین کتابی درخصوص شهید اثنی عشری است که از همه ادارات می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها