گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموز شهید «حیدر رضایی» در قم

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش‌آموز شهید کشور، عصر امروز در مدرسه حضرت مهدی (عج) ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ - 14December 2021

گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموز شهید «حیدر رضایی» در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش‌آموز شهید کشور در دوران مبارزات انقلاب، عصر امروز تحت عنوان لاله‌های روشن، در مدرسه حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

این مراسم با حضور و خاطره‌گویی خانواده دانش‌آموز شهید «حیدر رضایی» و مسئولانی از آموزش و پرورش ناحیه یک، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی ناحیه و بنیاد شهید قم برگزار شد و شامل برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه‌هایی متنوع بود؛ در پایان، با اهداء تابلو فرش، از خواهر و برادر بزرگوار شهید تقدیر شد.

حیدر رضایی اوایل اسفند سال ۱۳۴۴ در قم چشم به جهان گشود وی در قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم، هنگام تظاهرات از مسیر چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر، هدف گلوله عمال رژیم پهلوی قرار گرفت و در سن ۱۲ سالگی به شهادت رسید.

تابلوی معرفی «حیدر رضایی» به عنوان نخستین شهید دانش آموز کشور، ۲۱ بهمن سال گذشته با حضور جمعی از مسئولان استان قم بر سر مزار این شهید در قطعه ۱۰ آرامستان بهشت معصومه (س) رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار