استاندار البرز:

نباید برای نظام و انقلاب فرصت‌سوزی کنیم/ وحدت و همدلی لازمه ایجاد امنیت پایدار

«عبداللهی» گفت: فرصت زیادی در اختیار نداریم بنابراین نباید زمان را از دست بدهیم و برای نظام، انقلاب و خون شهدا فرصت سوزی کنیم؛ باید به‌صورت شبانه‌روزی و با استفاده از همه توان و ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.
کد خبر: ۴۹۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 15December 2021

نباید برای نظام و انقلاب فرصت‌سوزی کنیم/ وحدت و همدلی لازمه ایجاد امنیت پایداربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، پانزدهمین نشست عمومی نهضت راهبران اجرایی بیانیه گام دوم استان البرز با موضوع هم‌اندیشی و هم‌افزایی ظرفیت‌های جریان انقلابی استان، شامگاه سه‌شنبه با حضور آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج و «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

«مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در این نشست اظهار داشت: اکنون در بهترین موقعیت و شرایط قرار داریم، دولت سیزدهم با شعار ما می‌توانیم و دولت مردمی کار خود را آغاز کرده است و هماهنگی مطلوبی میان سران قوا برقرار است که شاید در هیچ دوره‌ای از انقلاب چنین شرایط مطلوبی را مشاهده نکرده‌ایم بنابراین باید از این فرصت به‌دست‌آمده در راستای پیشرفت نظام، انقلاب و کشور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم در این زمینه به‌خوبی کار و تحولی را ایجاد کنیم، به نظام، انقلاب و خون شهدا جفا کرده‌ایم. لازم است در راستای ایجاد تحول در کشور و به‌تبع آن در استان البرز به‌صورت شبانه‌روزی و دقیق کار کنیم که در این مسیر باید مراقب باشیم خطا نکنیم تا بتوانیم با کوله باری از تجربه‌ای که همه ما داریم، به فضل خداوند اقدامات شایسته‌ای را در این استان رقم بزنیم.

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت تلاش برای برطرف کردن عقب‌ماندگی‌های استان البرز مطرح کرد: همه ما می‌توانیم با در کنار یکدیگر قرار گرفتن مشکلات را رفع کنیم و اقدامات مطلوبی را انجام دهیم هرچند که مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد و شرایطی که در حال حاضر در کشور حاکم است، از نظر اقتصادی وضعیت نرمال یا مطلوبی نیست.

عبداللهی افزود: درآمد حاصل از فروش نفت یا وارد کشور نمی‌شود و یا به‌سختی و با شرایط خاص وارد می‌شود بنابراین اداره کشور از طریق اقتصاد داخلی و درآمد مالیاتی صورت می‌گیرد. در زمینه سوبسید یا ارز در کشور تصمیم بر آن شده تا نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی که اکنون به برخی از کالاها تعلق می‌گیرد برداشته شود که از روزهای نه‌چندان دور این امر اجرایی می‌شود.

استاندار البرز عنوان کرد: ارز 4 هزار و 200 تومانی به حدود 20 قلم کالا تعلق می‌گرفت که آرام‌آرام برخی از آن‌ها حذف شد و این ارز تنها به هفت قلم از مواد که عمدتاً غذایی بودند تعلق می‌گرفت که اکنون مقرر شده فقط به دارو و گندم تعلق گیرد بنابراین ارزی که به کنجاله‌های دامی و دانه‌های روغنی تعلق می‌گرفت، حذف خواهد شد.

وی با اشاره به احتمال تغییر نرخ کالاهای اساسی تأکید کرد: افراد تأثیرگذار و معتمد جامعه باید در این زمینه و در راستای اینکه دولت چاره‌ای جز انجام این اقدام ندارد، به اقناع مردم بپردازند. ارز 4 هزار و 200 تومانی به برخی کالاها تعلق می‌گیرد اما عملاً تثبیت نرخی وجود ندارد. مقرر شده با حذف سوبسید برخی کالاها، مبلغ 90 تا 125 هزار تومان به خانواده‌های دهک پایین جامعه پرداخت شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: این یک تصمیم جمعی در نظام است که افراد مؤثر و صاحب نفوذ و کلام در میان مردم، می‌توانند آن را پیگیری و دنبال کنند تا این مقطع را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم. با توجه به شرایط کشور و هماهنگی مطلوب سران قوا، نیروهای انقلابی، جهادی و حزب‌اللهی بر مسند امور قرار دارند و آرام‌آرام نیز استقرار کامل خواهند یافت.

استاندار البرز ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک شاهد استقرار نیروهای حزب‌اللهی، مؤمن، شایسته، متعهد و متخصص در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و سازمان‌ها خواهیم بود. باید از این ظرفیت و اتفاق مبارک به‌خوبی استفاده کنیم. نباید اجازه دهیم دشمنان ما را مورد نقد قرار دهند؛ باید به‌گونه‌ای کار و مراقبت کنیم که آن‌ها حسرت این اتفاق را بخورند.

وی تأکید کرد: در این شرایط لازم است با همبستگی، اتحاد و دلدادگی از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی جلوگیری کنیم و با جذب حداکثری که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و نیز همدلی و اتحاد، جامعه‌ای آرام و بانشاط را رقم بزنیم. همدلی و همبستگی موجب ایجاد وحدت می‌شود و این عمل امنیت پایدار را در جامعه ایجاد می‌کند.

عبداللهی وحدت و همدلی را لازمه ایجاد امنیت پایدار دانست و اذعان داشت: فرصت زیادی در اختیار نداریم بنابراین نباید زمان را از دست بدهیم و برای نظام، انقلاب و خون شهدا فرصت سوزی کنیم؛ باید به‌صورت شبانه‌روزی و با استفاده از همه توان و ظرفیت کار و تلاش کنیم و دست ‌به‌ دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات را احصا و با تدبیر و خرد جمعی آن‌ها را برطرف کنیم.

استاندار البرز با اشاره به نقش مؤثر بانوان در اجتماع بیان داشت: جمعی از بانوان مؤثر و معتمد استان البرز با تشکیل یک شورای اندیشه‌ورز، برای حل مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه در زمینه‌های سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ... تصمیم‌گیری و آن‌ها را عملیاتی و اجرایی کنند. بانوان می‌توانند با همدلی و پشتکار، تحولی را در این حوزه رقم بزنند؛ همه دستگاه‌ها نیز پای کار خواهند آمد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در زمینه تولید و اشتغال عنوان کرد: البرز استانی ویژه در زمینه فناوری، علم و دانش و شتاب‌دهنده‌هاست که نخبه‌های فراوانی را نیز در خود جای داده است که این افراد جایگاه ویژه‌ای دارند. مجمع نخبگان باید مأموریتی را به‌صورت ویژه در استان البرز بپذیرد و تا زمان حصول نتیجه آن را پیگیری و دنبال کند.

عبداللهی ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه یا شورایی در حوزه جوانان و نخبگان و انتخاب یکی از این نخبگان به‌عنوان مشاور استاندار اظهار داشت: ما باید از آموخته‌های نخبگان در راستای بهتر و علمی و به‌روز کار کردن بهره گیریم. به‌منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان جهت ادامه تحصیل یا فعالیت باید شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنیم که در همین کشور بتوانند مشغول به کار شوند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار