معاون پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خبر داد؛

تقدیر از پژوهشگران برتر دفاع مقدس همزمان با هفته پژوهش

حجت‌الاسلام «انواری شایان» از شناسایی ۳۰۰ پژوهشگر حوزه ایثار و شهادت در استان قم خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ۲۵ آذر همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دفاع مقدس تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 15December 2021

شناسایی ۳۰۰ پژوهشگر حوزه ایثار و شهادت در استان قمحجت الاسلام «صادق انواری شایان» معاون پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش، موضوعی سفارش شده در کلام اهل بیت (ع) است و انسان را به شناخت دقیق و بدور از خطای پدیده‌ها راهنمایی می‌کند.

وی افزود: پژوهش حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت، از سنت‌های علمی بسیار مهم و ضروری در دوران حاضر است، زیرا موجب آشنایی بیش از پیش نسل جوان با بعد علمی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت در جامعه و نیز جلوگیری از خطر انحراف و تحریف می‌شود.

انواری با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از پژوهشگران دفاع مقدس در استان ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰ پژوهشگر عرصه ایثار شهادت در دستگاه ها، نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح استان شناسایی شده اند که طی مراسمی، روز پنجشنبه ۲۵ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ در محل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم واقع در ضلع جنوبی میدان مفید قم از آنان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم، حجت الاسلام «لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سرهنگ پاسدار «مهدی امیریان» رییس سازمان آموزش و تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حجت الاسلام «عسگر دیرباز» جانشین رییس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قم و رییس دانشگاه قم، سخنرانی خواهند کرد.

انواری ادامه داد: در مراسم فوق، از «محمدعلی مجاهدی» متخلص به «پروانه» که شاگردان زیادی را در عرصه شعر آیینی و دفاع مقدس تربیت کرده نیز تقدیر خواهد شد. در تحقیقاتی که پیرامون شناسایی پژوهشگران عرصه دفاع مقدس صورت گرفت، افرادی شناسایی شدند که ده‌ها عنوان کتاب در این زمینه تالیف کرده اند و بخصوص نویسندگان جوان، ظرفیت و انگیزه فوق العاده‌ای برای ورود به این عرصه دارند.

معاون پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بیان کرد: همایش تقدیر از پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت در استان قم با همکاری این اداره کل و استانداری و نهاد‌ها و موسساتی چون اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج اساتید قم و مرکز بسیج اساتید حوزه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، موسسه حماسه ۱۷، دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و یگان‌های نیرو‌های مسلح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار