نماینده مردم در مجلس:

غربی‌ها نمی‌توانند درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کنند

عباس‌زاده مشکینی گفت: تا زمانی که تکلیف تحریم‌ها مشخص نشود، غربی‌ها نمی‌توانند درباره مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صحبت کنند و با توجه به بدعهدی اروپایی‌ها حق ایران است که پیش شرط برای مذاکرات تعیین کند.
کد خبر: ۴۹۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 15December 2021

غربی‌ها نمی‌توانند درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به فضاسازی رسانه‌های غربی درباره متن‌های پیشنهادی ارائه شده توسط ایران در دور هفتم مذاکرات وین، اظهار داشت: در دور‌های قبل مذاکرات، غربی‌ها سند پیشنهادی ارائه دادند که خروجی آن مذاکرات بی‌نتیجه هسته‌ای وین تا دور هفتم بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در این دور از مذاکرات ایران تصمیم گرفته تا دو سند پیشنهادی ارائه دهد و ابتکار عمل را بدست بگیرد و نقش فعال‌تری در مذاکرات هسته‌ای وین برای حل اختلافات موجود ایفا کند.

وی افزود: یکی از موضوعات سند‌های پیشنهادی رفع تحریم‌ها است که غربی‌ها پس از خروج ترامپ از برجام اقدامی برای لغو تحریم‌ها نکردند که باعث وارد شدن خسارت به ایران شد.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: تا زمانی که تکلیف تحریم‌ها مشخص نشود، غربی‌ها نمی‌توانند درباره مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صحبت کنند و با توجه به بدعهدی اروپایی‌ها حق ایران است که پیش شرط برای مذاکرات تعیین کند.

وی گفت: آن‌ها یک بار با ایران معامله کردند و به ایران چک دادند، اما حساب آن خالی بود به همین خاطر آن‌ها باید حساب را پر کنند تا چک داده شده قابل وصول باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که درباره پیشنهادات ایران در رسانه‌های غربی مطرح شده برای افزایش فشار به تیم مذاکره‌کننده است تا بتوانند غربی‌ها امتیازات بیشتری بگیرند، اما آن‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم فشار نمی‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار