رزمنده دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای مطرح کرد؛

توسل رزمندگان به حضرت زهرا (س) قبل از کربلای ۵/ رمز عملیات کربلای ۵ چگونه انتخاب شد؟

یکی از رزمندگان دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای به فلسفه انتخاب رمز عملیات کربلای ۵ و توسلات رزمندگان به حضرت زهرا (س) قبل از این عملیات پرداخت.
کد خبر: ۴۹۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ - 17December 2021

توسل سوزناک رزمندگان به حضرت زهرا (س) قبل از کربلای ۵/ رمز عملیات کربلای ۵ چگونه انتخاب شد؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جعفر طهماسبی از رزمندگان تخریبچی دوران دفاع مقدس در روایتی از همزمانی ایام فاطمیه با روز‌های دفاع مقدس و عملیات کربلای ۵ سخن گفت که در ادامه می‌خوانید.

۳۵ سال پیش چنین روز‌هایی ایام فاطمیه (س) در جبهه بودیم. عملیات کربلای ۵ در روز جمعه خشتم ماه جمادی الاول سال ۱۴۰۷ قمری در شلمچه شروع شد. بعد از ولادت بی‌بی حضرت زینب سلام الله علیها فاطمیه‌ی جبهه شروع می‌شد. به همین خاطر رمز عملیات کربلای ۵ را یا زهرا (س) گذاشتند.

روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ قبل از رفتن غواص‌ها برای شکستن دژ شلمچه فرمانده تخریب شهید محمد زینال حسینی فرمانده گردان تخریب» در سنگر بچه‌های تخریب زیر پل «هفتی هشتی» بین نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد و چون خودش سادات بود با ضجه و ناله به حضرت زهرا سلام الله علیها التماس می‌کرد که بی‌بی جان بچه‌های ما دارن میان خودت دستشان را بگیر و یاری کن.

شهید زینال حسینی آن شب شروع کرد روضه خوانی و شعری را خواند که بار‌ها از زبانش شنیده بودم:

«سینه اش بویید پیغمبر که مینوی من است
فاطمه هم‌فکر و هم‌سیما و هم‌خوی من است
یاد از بشکستن پهلوی او، چون کرد گفت
بضعه من، روح ما بین دو پهلوی من است»

بعد از خواندن این چند بیت روضه‌ای خواند و خودش آنقدر گریه کرد که دیگر نتوانست ادامه دهد. بعد من شروع به خواندن نوحه کردم و بعد هم نماز عشا اقامه شد. بعد نماز تعدادی از بچه‌ها بیرون سنگر در حالی‌که لباس غواصی به تن داشتند گوشه و کنار داشتند گریه می‌کردند تا اینکه اعلام شد غواص‌ها شام بخورند و آماده حرکت به سمت دشمن باشند.

بچه‌های غواص تخریب در ایام فاطمیه به سمت دژ شلمچه حمله کردند و در حال زدن معبر داخل آب گرفتگی شلمچه تعدادی از آن‌ها به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار