نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد؛

ضرورت بصیرت‌افزایی در بین نمازگزاران

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه فرهنگی هر شهر و یک نهاد مهم برای ارشاد و هدایت گری و بصیرت افزایی است، گفت: یکی از کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت ارتقای ظرفیت‌ها و بصیرت افزایی است.
کد خبر: ۴۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ - 15December 2021

ضرورت بصیرت‌افزایی در بین نمازگزاران

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، امروز در گردهمایی رابطین رسانه‌ای دفاتر ائمه جمعه لرستان اظهار داشت: امیدواریم برنامه‌های امروز به گونه‌ای باشد در ارتقای اهداف رسانه‌ای دفاتر ائمه جمعه تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه فرهنگی هر شهر و یک نهاد مهم برای ارشاد و هدایت گری و بصیرت افزایی است گفت: یکی از کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت ارتقای ظرفیت‌ها و بصیرت افزایی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بهره گیری از سلیقه‌های پسندیده، مقبول و تأثیر گذار از وظایف رابطین رسانه‌ای دفاتر ائمه جمعه است گفت: معرفی کارکردهای نمازجمعه در عصر غیبت، ارتقای هدایت گری، بصیرت افزایی و فلسفه وجودی نمازجمعه می‌بایست به خوبی برای عموم مردم بیان شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه باید رابطین رسانه‌ای دفاتر ائمه جمعه هنرمندانه و با خلاقیت فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند افزود: نماز جمعه خود یک رسانه است که به صورت چهره به چهره و رو در رو با مخاطبین خود ارتباط بر قرار می‌کند و یک ارتباط دو سویه ایجاد می‌شود، هم امام جمعه با دل و زبانش با مخاطبین گفتگو می‌کند و هم مخاطبین ظاهر و درونشان نشان می‌دهند که پیام امام جمعه را متوجه شده اند و نسبت به آن دلبستگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه این دلبستگی ها دوطرفه است ادامه داد: این موضوع امر بسیار مهمی است و می‌بایست حفظ شود و محتوی واقعی نمازجمعه نشان داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بیانات ائمه جمعه باید به گونه‌ای باشد که پیام آن روشن باشد و برداشت‌های متفاوتی از آن توسط مخاطبین به وجود نیاید گفت: همچنین نباید به گونه‌ای باشد که تفسیرهای گوناگونی از بیانات امام جمعه شود.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: اولین ویژگی کارکرد رابطین رسانه‌ای نماز جمعه این بوده که مبتنی بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی باشند و پیام، نوشته و عملشان یکی باشد.

وی با تاکید بر اینکه قواعد اخلاق اسلامی بر عملکرد رابطین رسانه حاکم باشد افزود: اولین انتظاری که از رابطین رسانه‌ای می‌رود این است در پیام رسانی باید دقت کافی صورت پذیرد و اهداف و انگیزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در یک پیام مورد ملاحظه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پیام‌های رابطین رسانه‌ای ائمه جمعه به گونه‌ای تنظیم شود که با زندگی و زیست اجتماعی، دینی و فرهنگی مردم گره بخورد اظهار داشت: ائمه جمعه علاوه بر برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه، در ایام هفته نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی فعالیت‌های مستمری دارند و رابطین عزیز باید علاوه بر روز جمعه تمامی ایام هفته درگیر اخبار ائمه جمعه باشند و در فضای حقیقی و مجازی نسبت به انتشار آن اقدام کنند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: انتشار تمامی فعالیت‌های ائمه جمعه موجب رغبت مردم و حضور هر چه بیشتر آنها در نمازجمعه خواهد بود و حضور آنها به عنوان یک عادت پایدار و مستقیم که از دل سرچشمه می‌گیرد باشد.

وی ادامه داد: نیاز است رابطین رسانه‌ای با هنر خود و پیام روشن خود بر افکار عمومی تأثیر بگذارند و سیاست‌های کلان را به سمتی پیش ببرند که مردم براساس آن کنش داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: اخبار منتشر شده می‌بایست در چارچوب منطق، عقلانی باشد و با استدلال و محکم در عین حال قابل قبول خود نویسنده خبر باشد و باید خود به چیزی که نوشته است اعتقاد و ایمان داشته باشد تا برای دیگران هم اینگونه به وجود آید.

حجت اسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه دانش، خرد و به روز رسانی سواد رسانه‌ای باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: باید تعلقات قومی، قبیله‌ای، نژادی و زبانی به هویت دینی و اسلامی هدایت شود.

وی، اسلام را عامل وحدت و هدایت کننده بشر برشمرد و افزود: این موضوع باید تقویت شود و دشمنان می‌دانند که عامل اصلی وحدت بین مسلمانان بهره گیری از آموزه‌های دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: امام جمعه و به تبع آن رابطین رسانه‌ای دفاتر، واسطه‌ای بین کارگزاران و مردم هستند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه واقعیت‌های جامعه توسط ائمه و رابطین بیان می‌شود و تلاش برای رفع مشکلات جامعه صورت می‌گیرد گفت: یکی از راه‌ها و ابزارهای توسعه هر منطقه بلوغ فرهنگی مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار