دارالعباده یزد جمعه میزبان رئیس جمهور خواهد بود

استاندار یزد گفت: دوازدهمین سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یزد اختصاص یافته و روز جمعه آتی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ - 15December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد امشب در جمع خبرنگاران با اعلام سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت به استان یزد، اظهار داشت: این سفر پرخیر و برکت در روز جمعه ۲۶ آذرماه با رویکرد جدید دولت سیزدهم انجام می‌شود.

وی افزود: دولت سیزدهم جمعه‌های کاری خود را به حضور در استانها و بررسی مشکلات و اولویتهای استان ها اختصاص داده تا متناسب با اقتضائات هر یک استان‌ها در جهت تحول و حرکت مضاعف استانها به سمت پیشرفت و تعالی تصمیم گیری کند.

فاطمی در مورد برنامه‌های این سفر گفت: بخشی از این سفر به بازدیدهای سرزده رئیس جمهور از بخش‌های مدنظر و بررسی شده از سوی نهاد ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت که مسئولان استان نیز اطلاعی در مورد آنها ندارد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این سفر نیز به دیدار با اقشار مختلف جامعه اختصاص یافته که بدون هیچ محدودیت حزبی و جناحی ولی به دلیل محدودیتهای کرونایی با حضور حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: افرادی که در این نشست صحبت خواهند کرد، در قالب صدای مردم و محرومان، صدای فعالان اقتصادی، فعالان حوزه علم و فناوری، صدای گردشگری و صدای بخش های مختلف، پیام خود را به ریاست جمهوری منتقل می‌کنند و در نهایت جمع بندی توسط شخص رئیس جمهوری انجام می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: بخش سوم سفر مربوط به برگزاری شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت حاضر در این سفر است که طی آن، نمایندگان استان در مجلس، نماینده ولی فقیه و استاندار به بیان مسائل استان خواهند پرداخت و اولویت‌ها و پیشنهادات را مطرح می‌کنند.

وی افزود: نمایندگان دولت که طی روز جمعه به شهرستانها سفر کرده‌اند نیز گزارشی از سفرشان در شورای اداری استان ارائه می کنند و در نهایت مصوباتی که از قبل بررسی‌های کاراشناسی آن انجام شده است، جمع‌بندی و از سوی ریاست جمهوری رسماً تصویب می‌شود و در پایان نیز نشست مطبوعاتی با رئیس جمهور برگزار و دستاوردهای سفر به گوش مردم می‌رسد.

وی در مورد وزاریی که به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستانها حضور خواهند یافت، گفت: در شهرستان یزد و اشکذر وزیر گردشگری، شهرستان ابرکوه و مهریز وزیر جهاد کشاورزی، خاتم و مروست وزیر بهداشت و معاون راه و شهرسازی، شهرستان بافق و بهاباد وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صمت، شهرستان میبد وزیر راه وشهرسازی، وزیر نیرو در شهرستان تفت و وزیر ورزش و جوانان و مدیر عامل شرکت گاز در شهرستان اردکان حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد: وزرا نیز در جریان این سفر در جمع مردم شهرستانها حضور می یابند و علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف، در شورای اداری شهرستانها حاضر می‌شوند.

فاطمی عنوان کرد: علاوه بر برگزاری میز خدمت در دستگاه‌های استان جهت پاسخگویی به مسائل مردم، از فردا سامانه ۱۱۱ برای دریافت مشکلات عموم مردم فعالیت خود را آغاز می‌کند و موارد بلافاصله در فرآیند پیگیری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این از سوی ۲۹ دستگاه، معاونین وزرا نیز در این سفر حضور دارند تا مسائل و مباحث مربوطه به دستگاه متبوع خود و ارباب رجوعان آنها را بررسی و پیگیری کنند.

استاندار در پایان راجع به مباحثی که در این سفر مطرح خواهد شد نیز گفت: علاوه بر طرح‌های مربوط به حوزه آب استان، تکمیل طرحهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و دارای ردیف بودجه که بهره برداری آنها تا سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، در جریان این سفر مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار