وزیر فرهنگ و ارشاد:

روحانیت پیشگامان اصلی فرهنگ در کشور هستند

«اسماعیلی» گفت: فضای کار برای موضوعات فرهنگی مهیاست و روحانیت پیشگامان اصلی فرهنگ در کشور هستند.
کد خبر: ۴۹۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 16December 2021

تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و توجه به حوزه نرم افزار فرهنگی در دستور کار وزارت ارشاد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر یکی از شعارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: از این‌رو نگاه ما این است که به‌صورت ویژه ظرفیت‌های استانی را در حوزه‌های مختلف فعال و از اهالی فرهنگ و هنر حمایت کنیم. 

وی افزود: موضوع سبک زندگی اسلامی به عنوان مأموریت اصلی این وزارت است تا در همه جای کشور به صورت متوازن رشد کند.

اسماعیلی ادامه داد: علی‌رغم کامیابی‌هایی که نظام جمهوری اسلامی داشته و دستاوردهای فرهنگی در 40 سال گذشته، دو مسئله سبک زندگی غربی یا تهاجم فرهنگی که بنیان‌های اصیل فرهنگی را مورد هدف قرار می‌دهد و ناکارآمدی‌ها و مشکلات اقتصادی توأمان بر نظام حکمرانی فرهنگی تأثیر منفی می‌گذارد.

وی با عنوان اینکه در موضوع اول با تولیدات می‌توانیم مقابله کنیم، افزود: بازآرایی رسانه‌ای و خروج از موضع پدافند و آفند و بازسازی ساختارهای انقلابی فرهنگی مأموریت‌های مهمی است که می‌تواند به توازن و تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی کمتر می‌شود فضای کارهای فرهنگی سالم را پدید آورد و باید آن را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: در هدفگذاری دولت موضوع اقتصاد یک موضوع کوتاه مدت و حوزه فرهنگی حوزه بلند مدت محسوب می‌شود و اقتصاد مقدمه‌ای برای رسیدن به یک فرهنگ سالم است و با حل مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی می‌توانیم به حوزه فرهنگی سالم و مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و فرهنگی فکر کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: علی‌رغم همه مشکلات تلاش داریم بخشی از زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم و در استان مازندران مشکل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی را حل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن و تکمیل زیرساختهای فرهنگی را در دستور کار داریم، افزود: توجه به حوزه نرم افزار فرهنگی نیز در اولویت است و این آرایش را در فرهنگ و ارشاد گرفتیم و موضوعات مهم و دغدغه‌های جدی نظام را در حوزه‌های مختلف در دستور کار داریم و متناسب با مسائل و اقتضائات و برنامه اقدامی تدوین کردیم.

وزیر ارشاد عنوان کرد: پشتوانه‌های اصلی نظام فرهنگی وجود روحانیت متعهد، عالم و انقلابی است و در استان مازندران پایگاه تاریخی پیروان اهل بیت بوده و جای جای استان مشئون از این آثار و برکات است و برای فضای کار فرهنگی مهیاست و روحانیت پیشگامان اصلی فرهنگ در کشور هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار