نماینده ولی فقیه در مازندران:

صدور «ما می‌توانیم» روزگار دنیای مستکبرین را سیاه خواهد کرد

«محمدی لائینی» گفت: در ارتباطات فرهنگی با صدور «ما می‌توانیم» روزگار دنیای مستکبرین سیاه خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ - 16December 2021

صدور «ما می‌توانیم» روزگار دنیای مستکبرین را سیاه خواهد کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار با «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این استان دارای فرصت فرهنگی خوب است و غفلت از آن، تهدید فرهنگی را در پی دارد خواستار توجه ویژه به استان شد و اظهار داشت: ظرفیت بالای گردشگری و حضور تا بیست میلیونی مسافرین فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و ملی در کنار فرصت اقتصادی به شمار می‌آید.

وی افزود: رها کردن میدان، آسیب‌های فرهنگی را در پی دارد و باید مدیریت درستی در این حوزه صورت بگیرد؛ فرهنگ وارداتی در پرتو ویلاسازی‌ها و ویلانشینی‌ها در روستاها و شهرها گله‌مندی بوجود آورده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه مشکل حکمرانی فرهنگ کشورمان این است که گاه در اختیار حکمرانان فرهنگی قرار می‌گیرد که باورهای فرهنگی‌شان تطابق با اهداف اصلی نظام ندارد، تصریح کرد: هدف از بنیان‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ممانعت از نفوذ و رسوخ و تهاجم فرهنگی بیگانه، حفظ استقلال فرهنگی و تقویت ارتیاطات فرهنگی با ملتها و اقوام و مستضعفین جهان است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه «ما می‌توانیم» بار فرهنگی عظیمی دارد، گفت: این جمله را امام به ما آموخت و این انقلاب عظیم بوجود آمد و رشد در ابعاد صنعتی و فنی و هسته ای و هوافضایی در بسیاری از زمینه‌ها بوجود آورد.

وی ادامه داد: «ما می‌توانیم» حوزه مقاومت امروز را شکل داده است و در 40 سال گذشته شاهد بودیم کسی که به آمریکا تکیه کرد رفتنی شد و کسانی که به ایران اعتماد کردند، ماندنی شدند.

محمدی لائینی اضافه کرد: اگر در ارتباطات فرهنگی با دنیا «ما می‌توانیم» را صادر کنیم که صدور یک فرهنگ است دنیای مستضعفین روزگار دنیای مستکبرین را سیاه خواهد کرد و حکمرانان فرهنگی باید جایگاه و اهداف خود را بر اساس اهداف انقلاب در نظر گرفته بگیرند.

وی بیان داشت: باید باور کنیم جنگ فرهنگی مهمتر از جنگ اقتصادی است و جنگ اقتصادی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی فوریت بیشتری دارد اما جنگ فرهنگی و دفاع فرهنگی اهمیت بیشتری دارد.

امام جمعه ساری ادامه اد: دشمن سعی دارد بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی اصیل را تخریب و سست کند و ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به آینده را که از شگردهای جنگ رسانه‌ای و فرهنگی غرب است، القا کند و ما باید خیلی حواسمان جمع باشد و در این مسیر که مسیر اصیل انقلاب اسلامی و خواسته‌های شهداست به تعالی و ارتقای فرهنگی حکمرانی و مدیریت کنیم.

امام جمعه ساری در پایان خواهان تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی استان مازندران شد و گفت: همچنین نیازهای به کاغذ را باید از کارخانه‌های داخلی از جمله مازندران تأمین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار