وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مأموریت‌های اصلی‌ وزارت ارشاد توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است

«اسماعیلی» گفت: مأموریت‌های اصلی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و با همه وجود قرآن را سرلوحه همه اقدامات قرار می‌دهیم
کد خبر: ۴۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 16December 2021

اقتدای به حسین بن علی (ع) باعث بقای انقلاب اسلامی شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی در مصلای قائمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و صدیقه زهرا (س) از مهمترین مولفه‌های وحدت جهان اسلام هستند و همه مسلمین و شیعه و سنی به این خاندان عشق می‌ورزند.

وی افزود: قرآن ذکر و تلاوتش به اندازه هزاران کار فرهنگی فایده دارد و در تاریخ اسلام دشمنان قسم خورده پیامبر عظیم الشأن شبانه در حوالی منزل حضرت رسول تلاوت زیبای قرآن را گوش می‌دادند.

اسماعیلی ادامه داد: قاریانی که در بلاد کفر حاضر می‌شوند و قرآن می‌خوانند بخاطر عظمت و نورانیتی که قرآن دارد در قلوب رسوخ و نفوذ می‌کند و وجود را نورانی می‌کند ولو در جهل و کفر باشد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: آیات الهی سخن خالق یکتاست و هنگام قرائت همه قلوب، خشوع پیدا می‌کند این عظمت قرآن است و دولت اسلامی تشکیل شده است، مگر می‌شود مأموریتی جز ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد و همه ما افتخار می‌کنیم که خادم قرآن باشیم.

وی با بیان اینکه قاریان قرآن افتخار خادمی قرآن را دارند و این محفل نورانی را فراهم کردند و حاملان قرآن هستند و احترام‌شان بر همه ما واجب است، افزود: امروز بزرگ معلم قرآن رهبر معظم انقلاب اسلامی است و محافل قرآنی در محضر ایشان برگزار می‌شود و حتی کرونا نتوانست مجلس ایشان را برهم بزند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز به برکت حضور دولت مردمی و دعای خیر مردم، جمهوری اسلامی به میزان قابل توجهی بر این بیماری فائق آمده است و بالای 110 میلیون واکسینه شدند و فضای جلسات فرهنگی،مذهبی، قرآنی و هنری فراهم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: در دولت مردمی در وزارت فرهنگ از مأموریت‌های اصلی‌مان توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و با همه وجود قرآن را سرلوحه همه اقدامات قرار می‌دهیم و از همه اقدامات مردمی در توسعه فرهنگی قرآنی حمایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: ما در دولت وظیفه تسهیل‌گری امر مردمی سازی قرآن را داریم و موانع را برطرف و به شکل گیری اماکن و محافل قرآنی کمک می‌کنیم؛ کسی که جامعه خود را بیمه کند باید فرهنگ قرآنی را گسترس بدهد.

اسماعیلی اضافه کرد: توصیه پیامبر است که خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و هر چقدر گسترش یابد بهتر است؛ وظیفه دولت دینی تسهیل این اقدامات است و وزارت فرهنگ و ارشاد با همه قوا در خدمت و خدمتگزاری اهالی قرآن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از ویژگی‌های خاص استان مازندران درخشش در دفاع از حرم است، گفت: انقلاب اسلامی فاطمی و حسینی است و اقتدای به حسین بن علی (ع) باعث بقای این انقلاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار