نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه قرآنی باید مطالبه‌گر باشد

«محمدی لائینی» گفت: باید جامعه قرآنی مطالبه‌گر باشد و یقه کسانی که با رفتارهای نادرست خود کشور و جامعه قرآنی را بدنام می‌کنند را بگیرند.
کد خبر: ۴۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 16December 2021

جامعه قرآنی باید مطالبه‌گر باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی در مصلای قائمشهر ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران مراسم و با بیان اینکه تلاوت قرآن و حق تلاوت قرآن داریم، اظهار داشت: مفسران گفتند «حق تلاوته» یعنی همراه با تدبر و به قصد عمل باشد و تلاوتی که به قصد عمل نباشد و رفتار و زندگی قرآنی و مومنانه ضعیف باشد، حق تلاوت نبود و حق تلاوت این است که نمود و ظهور و بروزش در رفتارهای خانواده‌ها و مردم را نشان بدهد. حکمرانان، مسئولان، نهادها، دستگاهها هم باید قرآنی بشوند و قرآنی باشند.

وی افزود: تلاوتی که قرآن دعوت به آن کرده باید در دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی و عملکرد حکمرانان خود را نشان بدهد و در این صورت فضای خوش بینی مردم به قرآن و اسلام سنگین و تقویت می‌شود وگرنه اگر در عمل و رفتار به قرآن توجه چندانی نداشته باشیم و تبعیض و بی‌عدالتی، فساد و کم کاری و ناکارآمدی صورت بگیرد مردم را به قرآن بدبین‌تر می‌کنیم.

امام جمعه ساری ابراز داشت: نماز خوانهایی که فرهنگ نماز در زندگی شان نباشد، قرآن خوانهایی که فرهنگ قرآن در زندگی شان نباشد، حکمرانانی که ترویج قرآن می‌کنند اما فرهنگ قرآنی در عملکردشان نباشد ترویج قرآن محسوب نمی‌شود.

محمدی لائینی عنوان کرد: خداوند دعوت به تلاوت راستین همراه با عمل و رفتار می‌کند و بزرگترین مطالبه گر برای رفتار قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی خود جامعه قرآنی باید باشد چون اگر خودش توجه نکند اولین آسیبش به خود جامعه قرآنی وارد می‌شود.

امام جمعه ساری گفت: باید جامعه قرآنی مطالبه‌گر باشد و یقه کسانی که با رفتارهای نادرست خود کشور و جامعه قرآنی را بدنام می‌کنند را باید بگیرند؛ بزرگترین مدعیان باید جامعه قرآنی باشند و در همه حوزه‌ها سهیم و دخیل باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار