به گزارش دفاعپرس از کرمانشاه، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز در اولین سفر رسمی استانی خود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری اظهار داشت: در این شرایط اگر تعدادی افراد در قالب تشکلهایی بیایند خدای نکرده موج سواری کنند و از احساسات پاک معلمان ما استفاده کنند خوب نیست.
وی با بیان اینکه معلمان ما محترم، زاهد، ساده زیست و قانع هستند، گفت: معلم ما بالاترین کار مفید را دارد معلم ما در ایام کرونا از تبلت و خانه خودش برای تدریس دانش آموزان استفاده کرد که دانش آموزش جا نمانند و این کار قابل احترام و ستایش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث کرونا کارکنان علوم پزشکی و معلمان خیلی زحمت کشیدند، افزود: الان که مدارس بازگشایی شده بچهها را قانع کنید در مدارس حضور یابند، دانش آموزان دچار آثار ناگوار و پیامدهای پس از سانحه میشوند الان کارکنان ادارات کل باید بخشهای مشاوره، مددکاری و روانشناسی را فعال کنند تا بچهها را برای تطیبق با وضع جدید کمک کنند.
نوری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را قاعده نظام میدانند چون آموزش پرورش مهمترین کانون تربیت نیروی انسانی است و توفیق همه کشورها در سایه نیروی انسانی است.
شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی این نهاد است
نوری در ادامه با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی آموزش و پرورش است، گفت: این شورا از سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرد در آن زمان قرار بر این بود براساس قانون بیاید تمرکززدایی کند چون هم در استان هم در شهرستان و هم در منطقه حضور داشت.
وی با اعلام اینکه تا زمانی که این تمرکززدایی اتفاق نیفتد ما نمی توانیم سازگار با محیط برنامهریزی داشته باشیم، افزود: آموزش و پرورش امکانات خوبی در بحث مالی دارد تمام اعتبارات این سازمان خارج از شمول است که هر جور خواستیم هزینه کنیم چون اختیارش با ما است.
وزیر آموزش و پرورش، همچنین بر استفاده درست از مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: ما باید از فضاهایی که در اختیار داریم بهرهبرداری درست و بهتری داشته باشیم و برای ایجاد درآمد آنها را تبدیل به احسن کنیم.
دانش آموزان را با فضای جامعه بیشتر آشنا کنیم
وی در ادامه از حضور تمام وقت دانش آموزان در فضای کلاس و مدرسه انتقاد کرد و گفت: ما باید به منظور اجرای عدالت تربیتی، دانش آموزان را با فضای واحدهای تولیدی و صنعتی و اجتماعی جامعه بیشتر آشنا کنیم.
نوری گفت: ما باید «مدرسه محوری» را جدی تر بگیریم، دستورات از بالا به پایین فایدهای ندارد اختیار مدارس را باید بیشتر کنیم و از ظرفیتهای بیرونی بیشتر در راستای تعالی آموزش و پرورش و دانش آموزان استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضریب بهرهبرداری از مدارس استان کرمانشاه را زیاد ندانست و گفت: ضریب همبستگی سواد و یا مدرک تحصیلی دانش آموزان کرمانشاه و معلمان استان بالا است و این نشان میدهد که نیروهای خیلی قابلی دارد که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در برخی از جاها تراکم دانش آموزان هم وضعیشتش نسبت به میانگین کشوری بد نیست و وضعیت پوشش تحصیلی هم خوب است و شاخصهای اصلی سه گانهای که ما داریم در مجموع همه جا نیاز به کار بیشتر دارد و ما برای بهبود آن در وزارتخانه کمک خواهیم کرد.
انتهای پیام/