همایش تقدیر از پژوهشگران دفاع مقدس در قم برگزار شد

همایش تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس، طی مراسمی امروز همزمان با روز پژوهش در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ - 16December 2021

همایش تقدیر از پژوهشگران دفاع مقدس در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس و حوزه جهاد، شهادت و مقاومت، طی مراسمی امروز همزمان با روز پژوهش، در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، عنوان کرد: تاکید بر علم در قرآن کریم، علم نافع است و علم و پژوهش در حوزه دفاع مقدس یقینا از علوم نافع بشمار می‌آید و پژوهش‌های حوزه ایثار و شهادت، همان چیزی است که از انسان به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: مردم قم در انقلاب و حماسه‌های مربوط به دفاع مقدس پیشگام بودند و ان شاءاالله در حوزه پژوهش و نشر جهاد و مقاومت نیز همین مسیر را طی خواهند کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «عسگر دیرباز» عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه قم عنوان کرد: همایش مربوط به پژوهش در دفاع مقدس، همچون نگینی در بین مراسمات هفته پژوهش می‌درخشد، زیرا منتسب به شهدای والامقام است.

وی افزود: در قرآن کریم، منظور از قسم به قلم و آنچه که می‌نویسند، نویسندگان و پژوهشگرانی است که آثارشان در طول تاریخ به یادگار مانده است.

جانشین رییس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قم تاکید کرد: ادبیات شاخه‌های فراوانی از جمله کودک، نوجوان، بانوان و... که باید در موضوعات دفاع مقدس نیز به آن‌ها پرداخته شود.

سردار حسین کاجی مسئول موسسه حماسه ۱۷ نیز عنوان کرد: در قم فضایی برای پژوهش وجود نداشت لذا این موسسه حماسه را تاسیس کردیم و آرشیو زیادی از جمله ۱۲۰۰ ساعت صوت از حیاط خلوت دفاع مقدس قم جمع آوری نمودیم.

وی افزود: کتاب‌هایی را آماده کرده ایم که شاید بتوان گفت ارزش آن به لحاظ سوژه بیشتر از کتاب «تن‌ها گریه کن» است و قبل از انتشار گسترده نسخه فارسی، به زبان‌های دیگر چاپ شده است.

در این مراسم، از ۱۱ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شد؛ همچنین در پایان از تمامی پژوهشگران و نویسندگان حاضر و به ویژه از ۹ موسسه و نهاد و ۱۱ شخص حقیقی به لحاظ بیشترین فعالیت در حوزه پژوهش و نشر کتاب، با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

در همایش تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس، «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امیر «حمیدرضا گرامی» عضو کمیسیون ارزیابی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه استان قم و «محمدرضا گروسی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم حضور داشتند.

همچنین سرهنگ «نعمت محسنی زرین» فرمانده ارشد ارتش در استان و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، سرهنگ «امیر کریمی شادی» فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی، حجت الاسلام «مرتضی استقامت» عضو شورای اسلامی شهر قم و مسئولانی از حفظ آثار دفاع مقدس نیروی انتظامی، ارتش و کنگره ملی شهدای قم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، از دیگر حاضران در مراسم بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار