عضو مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران:

الگوی حکمرانی باید با تعامل حوزه و دانشگاه طراحی شود

حجت‌الاسلام سعدی گفت: حکمرانی و اداره جامعه نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی دارد، از این رو الگوی حکمرانی باید با تعامل دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه طراحی و ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۴۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 17December 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسینعلی سعدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران و به مناسبت ۲۷ آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران است و آنچه ما را در گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی می‌پیماید، باید مورد بازطراحی قرار گیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی گام انقلاب و جمهوریت را برداشت و در حال برداشتن گام جامعه‌سازی است، به همین منظور نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) وحدت حوزه و دانشگاه را در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار موثر و راهگشا دانست و تاکید کرد: همکاری این دو عنصر متفکر باعث تثبیت نظام اسلامی و تصویب قانون اساسی شد و همکاری و تعامل این دو باعث شد که گام تشکیل جمهوری اسلامی با قدرت برداشته شود.

حجت الاسلام سعدی گفت: حل مسائل جامعه، مردم و نظام از وظایف مهم حوزه و دانشگاه است و مردم ما انتظار دارند این دو با همکاری با هم گام بزرگی را برای حل مسائل و مشکلات بردارند و حوزه و دانشگاه برای برطرف کردن مشکلات مردم به میدان بیایند؛ زیرا مردم کار خود را تاکنون به خوبی انجام داده اند و حل مشکلات فعلی وظیفه حوزه و دانشگاه است.

وی مسأله جامعه‌پردازی و حکمرانی را از مسائل مهم پیش روی کشور دانست و گفت: حکمرانی و اداره جامعه نیاز به طراحی و برنامه ریزی دارد، از این رو الگوی حکمرانی باید با تعامل دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه طراحی و ارتقا پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه به نظامات اجتماعی ورود نکنند از غافله عقب می‌مانند، اظهار داشت: حوزه‌ها باید به طراحی نظامات اجتماعی ورود کنند و همچنین دانشگاه‌های ما نیز نیازمند آزاداندیشی در مقابل تهجر و واپس گرایی و البته بازخوانی علوم ترجمه‌ای هستند.

حجت‌الاسلام سعدی گفت: تنها راه حل جمهوری اسلامی همکاری حوزه و دانشگاه و نقش‌آفرینی آن‌ها برای طراحی حکمرانی مناسب با جامعه ماست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها