نماینده ولی فقیه در گیلان:

رسانه‌ها نقش خود را در جنگ روایت‌ها به خوبی ایفا کنند

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیینی را مطرح فرمودند، گفت: رسانه‌های تصویری و نوشتاری نباید کم‌کاری داشته باشند و در جنگ روایت‌ها باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۴۹۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 17December 2021

رسانه‌های تصویری و نوشتاری نقش خود را در جنگ روایت‌ها به خوبی ایفا کنند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی بزرگ جهان اسلام اظهار داشت: سراسر عمر کوتاه حضرت فاطمه (س) پر برکت بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان عبادت حضرت فاطمه (س) را زبانزد عام و خاص دانست و افزود: عبادت، سیاست، بصیرت و تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند برای تمام بشریت الگو باشد.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی فاطمه (س) پر از عشق، محبت، بصیرت و آگاهی بود که می‌تواند برای همه درس باشد، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) دریای بیکرانه‌ای است که هر کس می‌تواند از بخش‌های زندگی این بانوی بزرگ بهره معنوی ببرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سالروز شهادت دکتر «محمد مفتح» در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۵۸ و نام گذاری این روز به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو قشر از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند و نقش بی بدیلی در اجتماع دارند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین حوزه و دانشگاه همواره باید برقرار باشد، تاکید کرد: یکی از کار‌های بزرگ انقلاب اسلامی این است که دو مرکز دانشی حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد و با درک متقابل این دو مرکز، دشمن ضربه خورد.

امام جمعه رشت سپس با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تداوم حضور در عراق متذکر شد: حشدالشعبی و اهالی مقاومت در عراق اعلام کردند که نیرو‌های آمریکایی قبل از سال نو میلادی باید عراق را ترک کنند.

وی همچنین با اشاره به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با پرستاران، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این ایام جنگ روایت‌ها را مطرح فرمودند؛ زیرا تمام اندیشکده‌های اروپایی و آمریکایی معتقدند در روز‌های تاریخی، برنده میدان کسی است که بتواند روایت قالب را داشته باشد.

آیت الله فلاحتی در ادامه، به متلاشی شدن کانون خانواده در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند ملت ایران را افسرده جلوه دهند در صورتی که مردم ما طرفداران امام حسین (ع) هستند و براین اساس عزاداری‌های ملت ایران ریشه در تاریخ کهن دین دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیینی را مطرح فرمودند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های تصویری و نوشتاری نباید کم کاری داشته باشند و باید در جنگ روایت‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هفته پژوهش تصریح کرد: استان گیلان در ردیف سه استان برتر پژوهشی در کشور معرفی شده و این رتبه را به پژوهشگران استان تبریک می‌گویم.

وی سپس با اشاره به تولید واکسن کرونا در داخل کشور متذکر شد: از مردم ایران که از واکسن داخلی حمایت کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم مسئولان نیز این امر را به خوبی درک کنند.

آیت الله فلاحتی با گرامیداشت ۲۶ آذر روز راهداری، تاکید کرد: از تلاش‌های راهداران عزیز که در راه‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم خداوند عزت دنیا و آخرت را به آن‌ها عنایت فرماید.

وی همچنین پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: یکی از حقوق امام، لزوم مودت و محبت نسبت به اهل بیت (ع) است.

امام جمعه رشت افزود: هر انسان مسلمان به ویژه شیعه از نگاه معرفت شناسی دینی وظیفه دارد، نسبت به اهل بیت (ع) محبت بورزد و در زندگی خود آن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه انسان برای متعالی شدن و رسیدن به کمال نیاز به پیامبر (ص) و ائمه (ع) دارد، تصریح کرد: دعا ارتباط با خدا و حلقه ربط میان انسان و خداست و در این حلقه اهل بیت (ع) حتماً باید باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار