وزیر خارجه چین:

چین از خواسته‌های مشروع ایران حمایت می‌کند

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای ایرانی‌ خود تاکید کرد که پکن از خواسته‌های مشروع و منطقی ایران حمایت می‌کند و با رویکرد نادرست اعمال فشار مخالف است.
کد خبر: ۴۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ - 17December 2021

وزیر خارجه چین: از خواسته‌های مشروع و منطقی ایران حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «وانگ یی» مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت که پکن به طور قاطع به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران متعهد است و با طرف‌های مربوطه برای دستیابی به نتایج سریع در مذاکرات وین کار خواهد کرد.

بنابر گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین، وانگ در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران بر سر یک تقاطع قرار دارد، افزود: چین از ادامه مذاکرات با هدف احیای توافق ۲۰۱۵ حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین همچنین تاکید کرد این کشور از خواسته‌های مشروع و منطقی ایران حمایت می‌کند و با رویکرد نادرست اعمال فشار در هر مرحله مخالف است.

به گزارش این رسانه چینی، عبداللهیان هم با قدردانی از نقش سازنده چین در پیشبرد مذاکرات، وانگ را در جریان آخرین تحولات گفت‌وگوها در وین قرار داد.

طبق اعلام سی‌جی‌تی‌ان، امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران با صداقت و حسن نیت در مذاکرات حضور دارد و یک سری اقدامات مثبت انجام داده است، گفت: تهران به شکلی منعطف و عمل‌گرایانه به حضور در مذاکرات ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: ایران گفت‌وگو و همکاری با طرف‌های مربوطه را حفظ خواهد کرد، اما هرگز تهدید یا قلدری را نخواهد پذیرفت.

دو دیپلمات همچنین در خصوص توافق زیردریایی اتمی بین ایالات متحده، انگلیس و استرالیا تبادل نظر کردند و وانگ گفت که این توافق سه‌جانبه خطرات اشاعه هسته‌ای را به همراه خواهد داشت و منجر به مسابقه تسلیحاتی خواهد شد.

عبداللهیان هم هشدار داد که اگر کشورهای شرق و غرب آسیا از آن‌ها الگوبرداری کنند و منجر به اشاعه تسلیحات اتمی شود، آمریکا، انگلیس و استرالیا باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها