عضو ائتلاف «فتح» عراق:

خروج نظامیان آمریکا مهمترین رکن برقراری امنیت در عراق است

«المعموری» در سخنانی گفت: مهمترین رکن برقراری امنیت در این کشور خروج نظامیان آمریکایی است.
کد خبر: ۴۹۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ - 18December 2021

مهمترین رکن برقراری امنیت در عراق خروج نظامیان آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «جبار المعموری» عضو ارشد ائتلاف «فتح» عراق سخنانی را در خصوص لزوم خروج نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور مطرح کرد.

این عضو ائتلاف فتح عراق در سخنانی اظهار داشت: مهمترین رکن برقراری امنیت در این کشور خروج نظامیان آمریکایی است. کسانی که گمان می‌کنند حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق امنیت را به ارمغان می‌آورد، سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها در حمایت از داعش در عراق و ایجاد بی ثباتی در این کشور نقش داشته اند. چند روز پیش «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق پایان مأموریت نیرو‌های رزمی ائتلاف آمریکایی در کشورش را رسماً اعلام کرد. الاعرجی با انتشار یک پست توئیتری در این زمینه نوشت: «ما امروز آخرین مرحله از گفتگو با ائتلاف آمریکایی را که سال گذشته آغاز کرده بودیم، به پایان رساندیم. بنابراین، اکنون می‌توانیم رسماً پایان مأموریت رزمی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق را اعلام کنیم».

در بخش دیگری از توئیت این مقام عراقی آمده بود: «روابط عراق با ائتلاف بین‌المللی در زمینه آموزش، مشاوره نظامی و توانمندسازی یگان‌های نظامی، ادامه خواهد یافت». اعلام رسمی پایان مأموریت نیرو‌های رزمی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق در حالی صورت گرفت که شواهد و قرائن جملگی از تداوم حضور نظامی آمریکایی‌ها در این کشور حکایت دارد.

به عبارت بهتر، عملاً نشانه‌ای مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی واشنگتن از عراق به چشم نمی‌خورد. در همین ارتباط، «هیثم خزعلی» کارشناس امور امنیتی عراق تصریح می‌کند: «ایالات متحده آمریکا پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در عراق قرار دارد. در واقع، آمریکایی‌ها می‌خواهند از این حوادث برای تداوم حضور نظامی در خاک عراق بهره برداری کنند».

از سوی دیگر، اعلام رسمی پایان مأموریت نیرو‌های رزمی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق در حالی است که فرماندهان نظامی آمریکایی صراحتاً اعلام می‌کنند که از این کشور خارج نخواهند شد. در همین ارتباط، ژنرال «فرانک مکنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» در جدیدترین مواضع خود اعلام کرد واشنگتن ۲۵۰۰ نیروی کنونی در عراق را در این کشور نگاه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: گروه‌های مسلح [گروه‌های مقاومت] خواستار آن هستند که تمامی نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شوند، اما ما این کشور را ترک نخواهیم کرد. این اظهارنظر واضح، صریح و علنی فرمانده نظامی ارشد ایالات متحده آمریکا خود به تنهایی نشان می‌دهد که عملاً خروجی در کار نیست!

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار