قهرمان مسابقات جهانی کاراته در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

توسل به شهدای جاویدالاثر پیروزی من را در مسابقات جهانی رقم زد

«عنایتی» گفت: قبل از مسابقات جهانی کاراته با خود نیت کردم اگر در این مسابقه حائز مقام شوم مدال خود را تقدیم یکی از شهدای جاویدالاثر کنم. در فینال این دوره از مسابقات درحالی‌که تا ۱۰ ثانیه آخر ۲ امتیاز از حریف خود عقب بودم، نیتی که قبلاً کرده بودم به ذهنم آمد و همین امر انگیزه من را برای مبارزه مضاعف پیدا کرد و موجب شد با چهار امتیاز اختلاف قهرمان مسابقات جهانی بشوم.
کد خبر: ۴۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ - 19December 2021

«محراب عنایتی» قهرمان مسابقات جهانی کاراته در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: قبل از مسابقات جهانی با خود نیت کردم اگر در این دوره از مسابقات حائز مقام شوم مدال خود را تقدیم یکی از شهدای مفقودالاثر کنم.

وی افزود: در فینال مسابقات جهانی درحالی‌که تا ۱۰ ثانیه آخر ۲ امتیاز از حریف خود عقب بودم، نیتی که قبلاً کرده بودم به ذهنم آمد و همین امر انگیزه من را برای مبارزه مضاعف پیدا کرد و موجب شد با چهار امتیاز اختلاف قهرمان مسابقات جهانی بشوم و مدال طلا را از آن خود کنم.

قهرمان مسابقات جهانی کاراته در خصوص اهدای مدال جهانی خود به خانواده یکی از شهدای مفقودالاثر گفت: هرگاه می‌خواستم نیت خود را عملی کنم مانعی ایجاد می‌شد و از اینکه چند سال نتوانسته بودم دین خود را ادا کنم خیلی ناراحت بودم تا اینکه در سال جاری با خانواده شهید سرلشکر سیدقربان بذرگری از سلسله سادات و ذریه حضرت زهرا (س) که شهید آن‌ها نیز جزو شهدای مفقودالاثر بود با شرایطی خاص آشنا شدم، خداوند کمک کرد تا بتوانم مدال خود را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

عنایتی ادامه داد: سرلشکر سیدقربان بذرگری از افسران لشکر ۵۸ ذورالفقار از یگان‌های تحت امر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دهم خرداد ۱۳۴۱ در روستای اسفاران از توابع شهرستان طالقان متولد شد؛ وی در ۳۱ تیر ۱۳۶۷ بعد از نبردی شجاعانه در منطقه سومار درحالی‌که مجروح شده بود به اسارت نیروهای بعثی درمی‌آید و در زیر شکنجه‌های دژخیمان بعثی به شهادت می‌رسد، پیکر این شهید والامقام در نقطه نامعلومی به خاک سپرده شده و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

این قهرمان جهانی خاطرنشان کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران حماسه‌های بی‌بدیلی خلق کردند اما قهرمانان اصلی خانواده‌های آنان هستند که با تأسی به حضرت زینب (س) در برابر سختی‌ها، ناملایمات و مشکلات صبر کردند و به ایران اسلامی عزت بخشیدند.

وی انگیزه خود را از این اقدام ادای دین به مادران و همسران شهدا عنوان کرد و بیان داشت: در مراسم شب خاطره ارتش که با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های شهدا برگزار شد وقتی نیتم عملی شد و مدال طلا را به خانواده شهید بذرگری اهدا کردم آن‌چنان اشک شوق ریختم که تمام حضار با من همراه شدند و اشک ریختند.

عنایتی در پایان گفت: خانواده امیر شهید بذرگری زمینه سفر من را به مشهدالرضا و زیارت بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج (ع) فراهم کردند که ضمن تشکر از این خانواده شهید از مهمان‌نوازی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها