برگزیده جشنواره ملی فانوس در بخش سرود مطرح کرد؛

لزوم استفاده از زبان هنر برای تسری بخشیدن مکتب شهید سلیمانی به سراسر جهان

«یداللهی» گفت: کارهای هنری هر کدام دارای شأنیتی هستند و برای طیف‌های مختلف اثرگذار بوده و می‌توانند به معرفی قهرمانانی همچون شهید سلیمانی به کل دنیا کمک کنند.
کد خبر: ۴۹۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 19December 2021

لزوم استفاده از زبان هنر برای تسری بخشیدن مکتب شهید سلیمانی به سراسر جهان

«مجتبی یداللهی» برگزیده جشنواره ملی فانوس در بخش سرود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: در بخش تولید موزیک ویدئو به واقع قطعات سرود و تک خوانی به مدت شش سال است که ورود پیدا کرده ام.

وی بیان کرد: مدیر موسسه ی هم آوا هستم و به مدت شش سال است که در حالش تولید آثار این چنینی هستیم و در سال های اخیر توانسته ایم که تقریبا 40 اثر با موضوعیت شهدا تولید کنیم.

یداللهی توضیح داد: با قطعه ی تولیدی به نام «علمدار» در جشنواره ی فانوس شرکت کردم این قطعه متشکل از سی قاری جوان و برخی نیز اساتید قرآنی از استان از جمله دو قاری از رفسنجان، دو قاری سیرجانی و یک قاری بمی به عنوان نخبه های قرآنی استان در ساخت این کار حضور داشتند.

این هنرمند کرمانی افزود: گروه ثقلین، تبیان سیرجان، غدیر رفسنجان، نورالزهرای کرمان، اشراق کرمان و طوبی از جمله گروه هایی بودند که در این نماهنگ حضور داشتند و می توان گفت جزو اتفاقات خوب کرمان در حوزه ی تولیدات می توان از آن نام برد.

وی اظهار کرد: موسیقی اثر را امید روشن بین و شعر را زهرا امیر تیموری به عهده داشت و مجری طرح نیز مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج به عهده داشت و مدیر تولید موسسه ی هم آوا بود و البته باید گفت این اثر ذیل مکتب شهید سلیمانی این اثر انجام شد.

یداللهی تشریح کرد: در سال 98 برای اولین بار با قطعه ای به نام «این 23 نفر » شرکت کردیم که مجموعه ای سرود نمایشی بود و این قطعه برگرفته از کتاب «آن 23 نفر» بود و در نام این اثر«آن» را به جوانان حاج احمد یوسف زاده ها نسبت دادیم و مقصود نسل فعلی و مقاومت بود که اکنون پایدار است که خوشبختانه در سال 98 از میان 66 اثر ارسالی به جشنواره رتبه اول را کسب کردیم.

این هنرمند کرمانی تاکید کرد: آنچه که در جشنواره ها رخ می دهد و کسب رتبه های برتر توسط کرمانی ها نشان از ظرفیت این استان است و باعث افزایش اعتماد بنفس کرمانی ها می شود.

وی ادامه داد: کار برای شهدا جوش خاصی می خواهد و چه خوب می شود که مجموعه ها فارغ از نگاه سفارشی بتوانند همت کرده که به صورت مستقل و با نگاه پژوهشگرانه بتوانند آثار تولید کنند.

یداللهی عنوان کرد: از جمله اقتضائات کارهای سفارشی بودجه کم، فوری اجرا کردن کار و راضی بودن به حداقل ها است و اگر چنین نبود شرایط برای چنین تولیداتی بسیار خوب می شد ضمن این که اگر این شرایط نبود مجموعه می توانست در مورد محتوای کار پژوهش کند تا بتواند نگاهی که جامعه به شهادت و مقاومت نیاز دارد را تولید و بیان کند.

این هنرمند کرمانی بیان کرد: در فضای کار شهدا باید با نیتی درونی باشد تا جوشش رقم بزند و اگر همه به کمک ما نیامدند اما ما بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم و اگر چنین نباشد اثر ماندگاری ایجاد نمی شود.

وی افزود: کارهای هنری هر کدام دارای شانیتی هستند و برای طیف های مختلف اثرگذار هستند برای مثال تلاوت قرآن، نقاشی، فضاهای تجسمی، سینما و... می توانند در فضای تبلیغی کمک کنند به معرفی قهرمان تا برای مثال مکتب و ایدوئولوژی قهرمانی چون شهید سلیمانی به کل دنیا تسری داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار