مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسانه‌ها مروج مکتب شهید سلیمانی باشند

سردار «یوسفعلی­‌زاده» گفت: رسانه‌ها در طول سال به‌خصوص ایام شهادت سردار سلیمانی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و با تولید محتوا و بازنشر آن در فضای مجازی، ذکر یاد و نام سیدالشهدای مقاومت را داشته باشند و مکتب این شهید والامقام را نشر دهند.
کد خبر: ۴۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ - 20December 2021

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: حفظ و بقای اسلام نیازمند فدایی است و چه‌بسا این فدایی، سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یا حاج قاسم سلیمانی رهرویی از حضرت سیدالشهدا (ع) که خون او ممزوج با دم قدسی ثارالله (ع) بود، باشد.

وی افزود: اگرچه مکتب شهید سلیمانی شاخصه‌ها و ترازهایی دارد که پرداختن به آن نیازمند تبیین و پژوهش‌های گسترده است، اما می‌توان به‌طور گذرا هفت شاخصه را برای مکتب شهید سلیمانی ذکر کرد؛ اول اینکه حاج قاسم اهل معنویت، اخلاص و تضرع بود و از ادعا و ریا دوری می‌کرد. شاخصه دوم ولایتمداری شهید سلیمانی است و اینکه بصیرت و روشن‌بینی انقلابی ممتازی داشت. سلیمانی اثبات کرد زمانی عقل و منطق ارزش دارد که در خدمت آرمان‌ها باشد و لذا تمام توانمندی خود را در خدمت به ولایت به کار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاخصه سوم این بود که شهید سلیمانی خوش‌فکر و اهل درایت و منطق بود؛ یعنی اگر اقدام متهورانه و جسورانه‌ای داشت، قبل از انجام آن، همه جوانب را در نظر می‌گرفت. حاج قاسم سلیمانی ضمن سخت‌کوشی، خدمتگزاری بی‌منت را در وجود خود نهادینه کرده بود به‌گونه‌ای که در طول عمر پربرکت خود عطش خدمت به خلق خدا داشت.

این مسئول سرعت عمل را از دیگر خصوصیات ممتاز سردار شهید سلیمانی دانست و گفت: سرعت عمل و اقدام به‌موقع و به‌جا پنجمین شاخصه شهید سلیمانی بود به‌گونه‌ای که با کیاست او کارکنان نیروی قدس سپاه هیچ‌گاه دچار انفعال یا سرخوردگی نشدند. حاج قاسم کم‌هزینه و پرفایده بود یعنی در عین حفظ ساده‌زیستی، اقداماتی را انجام می‌داد که بیشترین بازدهی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مصداق عینی و عملی اشداء علی الکفار بود و در طول ۴۰ سال مجاهدت هیچ‌گاه نشانی از امیدواری و ساده گرفتن به دشمن خدا و ولایت مشاهده نشد.

یوسفعلی‌زاده به تشریح اقدامات ستادی صورت گرفته در راستای گرامیداشت روز مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت و بیان داشت: در آستانه روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت سردار دل‌ها هستیم، دستورالعمل گرامیداشت این مناسبت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده که اداره‌کل حفظ آثار استان بعد از بومی‌سازی این دستورالعمل را به دستگاه‌ها و ساختارهای استان ابلاغ کرده است.

این مسئول ادامه داد: ستاد هماهنگی استانی روز مقاومت تشکیل شده که اولین جلسه آن به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی و با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد که در این جلسه دستگاه‌ها در گزارشی برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را برای گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی ارائه کردند، ستادهای مردمی نیز در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی با هم‌پوشانی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل، در عرصه عمل، برنامه‌هایی در شأن سیدالشهدای مقاومت برگزار کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: با توجه به تقارن سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ایام شهادت حضرت زهرا (س) برنامه‌های این دو مناسبت به‌صورت تلفیقی برگزار می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: تلاش این است که روز جهانی مقاومت با دو راهبرد محکوم کردن جنایات نظام سلطه و نشر مکتب شهید سلیمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی این شهید بین‌الملل اسلامی را به‌عنوان صاحب مکتب معرفی کردند مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نشر مکتب شهید سلیمانی تکلیف آحاد مردم است، ادامه داد: همان‌گونه که یزدیان در واقعه عاشورا به دنبال محو حضرت سیدالشهدا (ع) و تفکر حسینی بودند، دشمن، ضدانقلاب و نظام سلطه نیز می‌خواست با ترور سردار سلیمانی مکتب او را محو کند اما آنچه ماندگار شد مکتب سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و مکتب مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار بود و جبهه باطل به انزوا کشیده شد و امروز شاهد افول استکبار هستیم.

یوسفعلی‌زاده بابیان اینکه همه ما مدیون سردار شهید سلیمانی و آرمان او هستیم، گفت: منطق ستاد گرامیداشت روز مقاومت این است که نشر مکتب شهید سلیمانی در طول سال به‌خصوص در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دستور کار دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردمی و رسانه‌ها قرار گیرد و نسبت به این موضوع اهتمام شود.

وی بیان داشت: رسانه‌ها در این ایام از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند و با تولید محتوا و همچنین بازنشر آن در فضای مجازی، ذکر یاد و نام سردار شهید سلیمانی را داشته باشند و مکتب این شهید والامقام را نشر دهند.

این مسئول متذکر شد: اگر می‌خواهیم ما نیز همرزم، همسنگر و همراه شهید سلیمانی باشیم باید این مکتب را زنده نگه‌داریم. باید از خداوند متعال بخواهیم که به برکت خون پاک شهدای مقاومت، اقدام ما را هم در همان صراط مستقیمی که حاج قاسم در آن پیشرو و پیشتاز بود، محکم و استوار بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها