نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید برای حافظ قرآن جایگاه حقوقی تعریف شود

«محمدی لائینی» گفت: باید برای حافظ قرآن جایگاه حقوقی تعریف شود چون جایگاه ارزشی در جامعه دارد.
کد خبر: ۴۹۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 20December 2021

سعادت انسان در پرتو نزدیک شدن به ثقلین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست فعالان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سعادت انسان در پرتو هدایت الهی و نزدیک شدن به ثقلین است، اظهار داشت: سخنان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نهج الفصاحه و غررالحکم از عترت و اهل بیت است و سرمایه عظیمی در اختیار ما است.

وی با بیان اینکه سخن معصوم قابل قیاس با دیگر سخنان نیست و خطا و اشتباه ندارد، افزود: هر چه که گفته شد صد در صد صواب است و شیعه در میان اقوام و مذاهب از معصومین و سیره و سخنان آنها را در اختیار دارد و این سرمایه را یهود و زرتشت و مسیحی و... ندارند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسلمانان به معصومین مودت و محبت دارند، افزود: در عصمت حضرت زهرا (س) شکی نیست و ما شیعیان بر اساس حدیث ثقلین و سخنان صد در صد مستندی که از پیامبر اکرم (ص) و معجزات فراوانی که از امامان دیدیم معتقد به امامت و عصمت آنها هستیم نه تنها به آنها محبت داریم بلکه آنها را به عنوان امام می‌شناسیم و این سرمایه ما است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شیعه سرمایه‌ای به نام 14 معصوم دارد و 250 سال عمر تاریخ معاصر امامان است و این تاریخ برای ما مهم است، بیان داشت: این سرمایه‌های عظیم را باید گرامی بداریم و کسانی که در این راستا کار می‌کنند هم باید احترام بشوند و هم جایگاه حقوقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید برای حافظ قرآن جایگاه حقوقی تعریف شود، تصریح کرد: حافظ قرآن جایگاه ارزشی در جامعه دارد و باید به این جوانان جایگاه حقوقی بدهیم که در این صورت علاقمند و داوطلب فراوان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید حاملان قرآن بشویم و برای حفظ قرآن تلاش کنیم چرا که قرآن نورانیت می‌دهد و شنیدن کلمات وحی تأثیر مثبت دارد و باید قدر قرآن و ادعیه و سخنان معصومین را بدانیم.

محمدی لائینی گفت: باید مشوق قرآن باشیم و در ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه تلاش کنیم و در زندگی به ثقلین تمسک بجوییم که هیچگاه گمراه نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار