عضو شاخه سیاسی گردان‌های «حزب الله» عراق:

اگر آمریکایی‌ها عراق را ترک نکنند همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود

یک عضو شاخه سیاسی گردان‌های «حزب الله» عراق در سخنانی گفت: اگر آمریکایی‌ها عراق را ترک نکنند همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 21December 2021

اگر آمریکایی‌ها عراق را ترک نکنند همه گزینه‌ها روی میز خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «علی فاضل» عضو شاخه سیاسی گردان‌های «حزب‌الله» عراق در سخنانی بر لزوم خروج فوری نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو شاخه سیاسی گردان‌های حزب‌الله تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها عراق را ترک نکنند همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود. وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نقش داشتن گردان‌های حزب‌الله در هدف قرار دادن کاروان‌های نظامی آمریکا، گفت: بعید می‌دانم حزب‌الله در این حملات دخالت داشته باشد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز گذشته اعلام کرد که نیرو‌های رزمی آمریکایی خروج خود از پایگاه هوایی عین‌الأسد در استان الانبار را تکمیل کرده‌اند.

وی در همین ارتباط تصریح کرد: «همه نیرو‌های رزمی آمریکایی از پایگاه عین‌الأسد خارج شده‌اند و تنها مستشاران باقی مانده‌اند که نقش‌شان مشورت‌دهی به نیرو‌های عراقی است».

این شخصیت نظامی عراقی یادآور شد: «درخصوص پایگاه الحریر در اربیل، به زودی یک هیأت امنیتی ویژه به این پایگاه خواهد رفت تا روند خروج نیرو‌های رزمی آمریکایی از آنجا را پیگیری کند». این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که چندی پیش «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق پایان مأموریت نیرو‌های رزمی ائتلاف آمریکایی در کشورش را رسماً اعلام کرد.

واقعیت این است که تخلیه پایگاه عین‌الأسد با وقوع سلسله اقدامات تروریستی و خرابکارانه در عراق همزمان شده است. بدون شک، این همزمانی نمی‌تواند تصادفی باشد. بسیاری از کارشناسان و ناظران مسائل سیاسی و امنیتی معتقدند که ایالات متحده آمریکا در پشت پرده ناامنی‌های اخیر در عراق قرار دارد تا از این رهگذر بتواند ضمن القای وجود شکاف امنیتی در این کشور، بقای نظامی خود در آنجا برای یک مدت زمان طولانی‌تر را تضمین کند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها