معرفی کتاب؛

«اشک‌هایی که ریخته شد»

کتاب «اشک‌هایی که ریخته شد»، روایتگر تاریخ شفاهی «علی خادمی» از رزمندگان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ - 21December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «اشک‌هایی که ریخته شد» روایتگر تاریخ شفاهی «علی خادمی» از رزمندگان دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1400 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسید.

این کتاب در 206 صفحه توسط «سیدحسین یادگارنژاد» تدوین شد و در شمارگان 500 جلد توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

همان شبی که عملیات دشمن انجام شد، آقای ولی‌پورکه مسئول معاونت اطلاعات بود و آقای پرگانی، به اضافه من و تعدادی از دوستان دیگر جلسه‌ای برگزار کردیم تا تقسیم کار انجام دهیم. آقای حیدرپور گفتند که سنگر اطلاعات باید تخلیه شود و نقشه‌ها و کالک‌هایی که وجود دارد را جمع کنید تا فردا بگویم با آنها چه کار باید کرد. سنگر را هم کاملاً تخلیه کنید.

شهید پرگانی گفتند: بگذار ببینم شهید همت جاده خندق چه کسی است؟ سکوتی بر جمع ما حاکم شد و بعد همه یک صدا گفتیم، خودت هستی. جاده‌ی شهید همت نام یکی از جاده‌های آن منطقه بود و در واقع شهید همت و شهید باکری در عملیات خیبر و در همین منطقه به شهادت رسیده بودند و منظور ایشان شاید شهادت بچه‌ها با آتش بی‌امان و حمله‌ی غافلگیرکننده دشمن بود. ایشان هم دیگر چیزی نگفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها