مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در ۲۲ شهر مازندران

سردار «ملکی» از برگزاری مراسم استقبال و تشییع پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام در ۲۲ شهرستان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 22December 2021

تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در ۲۲ شهر مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در جلسه ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان با گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام فاطمیه از میزبانی مردم استان از پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام تازه تفحص شده در ایام فاطمیه دوم خبر داد.

وی اظهار داشت: پیکر‌های مطهر این شهدا در شهر لاریم جویبار، دانشکده امام محمد باقر علیه السلام ساری، پارک شهدای گمنام و نیروگاه شهید سلیمی نکا و بخش بیشه بنه عشرستاق بهشهر و بندر امیرآباد تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته بدلیل قرار داشتن در وضعیت قرمز کرونایی با مجوز ستاد مقابله با کرونا تشییع شهدای گمنام بصورت خودرویی انجام شد، گفت: امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم تشییع و استقبال در ۲۲ شهرستان انجام می‌شود و شاهد شکوه خاصی در برنامه‌های شهدا خواهیم بود.

سردار ملکی با بیان اینکه سال گذشته شهدا را در غرب استان تشییع کردیم، افزود: در خرداد امسال دو سهمیه برای رامسر داشتیم که موفق شدیم یکی از شهدا را در یادمان شهدای دالخانی خاکسپاری کنیم و قرار شد، شهید دیگر پس از ساخت یادمان در موزه شهدا، به این شهرستان تقدیم شود.

وی افزود: ایجاد حلقه معرفتی و فضای روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اهداف ما در انتخاب مکان‌ها برای تدفین و تشییع شهدای گمنام است و در نقاطی که در نظر گرفته شد، این موارد را شاهد هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: به برکت شهدای گمنام در شهرستان نکا مردم بصورت خودجوش به ساخت حسینیه با ظرفیت هزار و پانصد نفر و پایگاه فرهنگی دفاع مقدس و بوستان شهدای گمنام اقدام کردند و اهدافی که ما دنبال آن هستیم در این شهرستان پیاده شده است.

این مسئول عنوان کرد: چهار شهرستان بهشهر، نکا، جویبار و ساری میزبان تشییع و تدفین شهدای گمنام خواهند بود و برنامه‌ها با محوریت سپاه نواحی برگزار می‌شود.

سردار ملکی از برگزاری مراسم شب وداع استانی در شامگاه دوشنبه سیزدهم دی در حسینیه عاشقان کربلای ساری خبر داد و بیان کرد: همچنین شب وداع شهرستانی شامگاه چهارشنبه پانزدهم دی در شهر‌های نکا، جویبار و بهشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از مراسم تشییع متمرکز استانی پیکر ۶ شهید گمنام خبر داد و گفت: این مراسم صبح چهارشنبه پانزدهم دی از میدان شهدا تا میدان شهید قاسمی ساری برگزار می‌شود و شهید گمنام ساری در دانشکده امام محمدباقر (ع) خاکسپاری خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: پیکر‌های مطهر پنج شهید گمنام پس از تشییع استانی، به شهر‌های جویبار، نکا و بهشهر منتقل می‌شوند و مراسم تشییع این شهدا نیز پنجشنبه شانزدهم دی برگزار خواهد شد.

سردار ملکی افزود: مکان تدفین شهدای گمنام جانمایی شده است و پیگیر جانمایی مکان‌های درخواستی در نقاط مختلف استان نیز هستیم و طبق اولویت‌ها شهدای گمنام تقدیم خواهد شد.

«سید قاسم هاشمی» معاون اجرایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مسئولیت اجرایی تشییع و تدفین شهدای گمنام به عهده سپاه کربلای استان از تاریخ شنبه یازدهم دی تا شانزدهم خواهد بود.

وی عنوان کرد: مراسم شب وداع استانی با مسئولیت سپاه ساری و هیئت ثارالله (ع) است و تمامی مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار