نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان تهران و باکو

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان می‌تواند به توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان دو کشور کمک شایانی کند.
کد خبر: ۴۹۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 22December 2021

لزوم توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان تهران و باکو

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج الدینی» عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان در راستای دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه این کشور، اظهار داشت: رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان است از این رو شاهد سفر حسین امیرعبداللهیان به باکو هستیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: جمهوری آذربایجان در میان همسایگان از شاخص‌های ویژه‌ای برای ایران برخوردار است و در این میان مشترکات فرهنگی و تاریخی نیز به این مهم می‌افزاید.

وی ادامه داد: اگر چه برخی از بدخواهان دو ملت نخواسته اند روابط میان دو کشور تقویت شود، اما علی رغم شیطنت‌های دشمنان، روابط تاکنون خوب بوده است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حاشیه‌های رخ داده اخیر در منطقه نباید مانعی برای توسعه روابط دوجانهب باشد، افزود: بر این اساس مقامات دو کشور باید بر روی توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک روابط دو کشور باید فراتر از معیار‌های همسایگی باشد از این رو مقامات دو کشور باید با در کنار هم قرار گرفتن بتوانند محور تحولات باثبات کننده منطقه باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار