معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی:

پیروی از مکتب عاشورا و انتظار از شاخص‌های فرماندهان الگو است

دریادار سیاری پیروی از مکتب عاشورا و انتظار را از مهمترین شاخص‌های فرماندهان و مدیران الگو ذکر کرد.
کد خبر: ۴۹۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 23December 2021

پیروی از مکتب عاشورا و انتظار از شاخص های فرماندهان الگو استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در سومین همایش الگوی فرماندهی مطلوب در دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر، نیروی انسانی را سرمایه هر سازمانی بیان کرد و اظهار داشت: هدایت این نیروی انسانی که می‌تواند موجب اوج و یا عقب ماندگی شود، مدیران و فرماندهان هستند از این رو نقش مدیر و فرمانده در هدایت جامعه به سوی مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

وی به شاخص فرماندهان و مدیران الگو اشاره و اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده مثل چشمه است و نباید هیچگاه جوشش متوقف شود و باید همیشه حاضر و باطراوت و با خلاقیت کار را جلو برد.

وی با اظهار اینکه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر دوش جوانان است، گفت: دانشجویان امروز مدیران و فرماندهان آینده ارتش جمهوری اسلامی هستند و نباید از مدیریت جهادی که الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم است، غفلت کرد.

دریادار سیاری با اشاره به ماهیت فرماندهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایمان، عشق معنوی، خدمت، تکلیف، رفتار علوی و الگوی فرماندهی، اطلاعت پذیری را از جمله مؤلفه‌ها و لازمه‌های مهم بیان کرد و گفت: از دیدگاه حضرت امام راحل خدمت به اسلام و مسلمین از همه بالاتر است و برای رضای خدا باید کار کرد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ایمان به خدا، تقوا، ولایتمداری، پیرو مکتب عاشورا و انتظار، خودآگاهی، بصیرت، بیداری، عدالت و انصاف و غیره از جمله ویژگی‌های شاخص فرماندهان و مدیران الگو است.

وی ادامه داد: تکبر و غرور، جاه طلبی، بدگمانی، انحصارطلبی، عشق گرایی، همکاری با صاحبان ثروت و قدرت، غفلت و شتابزدگی در برنامه ریزی، اعتماد به سست عنصرها، خودگرایی و غیره از جمله صفاف مدذموم در فرماندهی و مدیریت به شمار می‌رود.

دریادار سیاری دانشجویان که فرماندهان آینده ارتش هستند و مسئولیت اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب را عهده دار هستند باید ویژگی‌ها و شاخص‌های برجسته فرماندهی را در خود تقویت و از صفات مذموم دوری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها